• liten2014

hur var era barn de första veckorna?

Min dotter är idag 12 dagar gammal. Hon älskar att ligga nära mig och få tutta, hon somnar helst i min famn, nära tutten, hon tycker inte om att åka vagn eller ligga själv, byta blöja är inget kul, när hon gråter vill hon antingen ha tutte eller så måste man gå runt och vagga henne, antingen liggandes eller upprätt mot axeln. Man kan säga att hon är rätt bestämd och vill ha närhet heeeeeela tiden.

Hur var/ är era barn?

• Svar på tråden hur var era barn de första veckorna?
  • Orkide

Så är nog de flesta barn. Det är bara att vänja dig... Skaffa bärsjal så har du händerna fria. Vid 4 månader började min son sova själv o min dotter vid två månader..

• cissi82

Vi har en pojke på tre månader han sover själv och har gjort sen han föddes.
    Dagtid kan han vara lite gnällig och vill gärna ligga på mig lr pappan.

• Tamousha84

Har själv en son på 8 veckor och har även jag förstått att det du beskriver är väldigt typiskt för nyfödda. Min son vill fortfarande vara nära nästan hela tiden. Det är ju mysigt men kan vara besvärligt när man måste gå på toaletten, äta och sova. Min son vill helst ligga nära i sängen också, men jag vågar inte detta så att få honom till ro är inte så lätt :P Mitt tips är att du skaffar en bärsjal- eller ännu bättre en baby björn! Sen har jag även haft framgång med att lägga honom i en elektrisk gunga från Fisher Price- han somnar ofta eller ligger där och tittar fascinerat på mobilen ovanför. Annars kan du pröva att lägga din dotter på mage på en mjuk filt på golvet när hon blivit lite äldre. De gillar ofta att ligga på mage, blir lugnare och kan dessutom träna sin nacke. Se bara till att ha uppsikt på henne och lyfta upp henne om hon somnar.

Svar på tråden hur var era barn de första veckorna?