• Anonym (vill inte)

Hur kan jag minska min sexlust utan seriösa biverkningar?

Jag vill minska min sexlust. Jag har läst att vissa p-piller samt antidepressiva kan hjälpa, men jag vill helst undvika biverkningar som att bli trött osv.

Någon kunnig som kan föreslå något?

• Svar på tråden Hur kan jag minska min sexlust utan seriösa biverkningar?
  • P30

Varför vill du ha minskad lust?

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (vill inte)

Min partner vill inte ha sex med mig och jag mår dåligt av det.

• Anonym (vill inte)

Snälla någon måste väl ha provat t.ex. ett p-piller som minskat lusten? Jag är desperat!

• P30

Du tänker inte fel nu då?
    Att om din partner inte vill ha sex med dig så behöver du göra något åt din partner?

• Anonym (vill inte)
    P30 skrev 2014-07-11 13:56:02 följande:

Att om din partner inte vill ha sex med dig så behöver du göra något åt din partner?

Jag kan tyvärr inte ändra på honom, jag har försökt. Men jag kan ändra på mig själv. Jag vill i alla fall testa och se om det funkar, för allt annat i vårt förhållande är bra. Jag har liksom 3 val:

1) ta bort min sexlust
    2) lämna honom
    3) knulla med någon annan vilket kommer leda till att han lämnar mig ändå, dvs, samma utkomst som nr 2.
  • Allanojag
    P30 skrev 2014-07-11 13:56:02 följande:

Instämmer helt!

Då jag skulle äta kebab sist, och Allan inte ville ha sex med mig efteråt, då bad jag pizzabagaren att följa med mig hem istället.... Då blev Allan avis och sen ordnade det sig...
  • P30
    Anonym (vill inte) skrev 2014-07-11 14:03:01 följande:
    Jag kan tyvärr inte ändra på honom, jag har försökt. Men jag kan ändra på mig själv. Jag vill i alla fall testa och se om det funkar, för allt annat i vårt förhållande är bra. Jag har liksom 3 val:

1) ta bort min sexlust
    2) lämna honom
    3) knulla med någon annan vilket kommer leda till att han lämnar mig ändå, dvs, samma utkomst som nr 2.
    Och det är inte så att han kan låta dig ha sex med andra om han ändå inte vill ligga? Som ett fjärde alternativ. 

Personligen låter det som, utan att veta något alls om dig, er och så som att alternativ 1 går bort eftersom man inte kan det. Alternativ 3 går bort eftersom det bara leder till 2 som du skriver - och du kommer att känna dig kass på vägen.

Tyvärr finns det ju bara ett alternativ kvar då kanske...
  • Molle1981

Ja verkar knepigt. Du kan inte få honom mer tänd på ngt sätt då? Prata om vad ni har för fantasier och kanske uppleva någon?

• Anonym (prova)

Det är väl bara att prova olika p-piller, du märker ju om du får minskad sexlust av något märke.

Svar på tråden Hur kan jag minska min sexlust utan seriösa biverkningar?