Kattunge
Skaffade en liten huskatt(salig blandning) som jag fick hem när han var 12 veckor. Men är lite fundersam, han jamade mycket första tiden hos mig (nu har han slutat, även om han pratar med mig då och då). Han väger ca 1 kg(smal!!!) och har en jätteliten svans typ 1 dm. Han äter och dricker bra.
Tycker katten är "lat" för att vara en kattunge. Han får väldigt sällan lekryck. Utan gillar att bara ligga och titta antingen på mig eller på tvn. Han stirrar verkligen och när han möter min blick blinkar jag långsamt men han blinkar aldrig tillbaka . Oftast så fortsätter han stirra(hur får jag han att sluta stirra han verkar Inte arg när han stirrar dock)). Vanligtvis lägger han sig på golvet men ibland speciellt på kvällarna kan han lägga sig på mina ben. När man börjar klappa honom vänder han sig om och lägger sig åt andra hållet. Fortsätter man så lägger han sig en bit bort. Så brukar klappa till han vänder sig om, vill få han social både mot mig och andra. Han har ibland en ganska säregen liggstil då han kan lägga sig på mage sen bakbenen på varsin sida om kroppen.
Han är dock ganska härlig då han vill vara med på mycket jag gör. T.ex diska, laga mat, duscha (se på!).