• saltgurkan

Hur länge finns mjölkproteinet kvar i bröstmjölken?

Har uteslutit mjölkprotein ur kosten för att utreda allergi på våran dotter som är 1 mån gammal. Råkade idag äta vassle, hur länge måste jag vänta med att ge bröstmjölken till henne igen? Har pumpat ut och slängt nu, hur länge ska jag behöva göra det innan bröstmjölken är "ren" igen?
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur länge finns mjölkproteinet kvar i bröstmjölken?
  • ymmmi

Tar ca 4 veckor innan det är borta från din kropp och sedan ytterligare veckor för ditt barn innan det är helt borta.

• saltgurkan
    ymmmi skrev 2014-07-10 10:36:11 följande:

Tar ca 4 veckor innan det är borta från din kropp och sedan ytterligare veckor för ditt barn innan det är helt borta.

Har du nån källa på det? Låter otroligt länge, jag tänkte det var något dygn kanske, från min kropp alltså!
  • ymmmi

Eftersom min dotter är
    Mjölkprotienallergisk sedan hon var 1 1/2 år så vet jag det tyvärr

• ymmmi

Förlåt 2 veckor för att komma ut din kropp och 2 veckor för bebis. Så sammanlagt 4 veckor innan man börjar se skillnad.
    Kan dock ta längre tid för kroppen att läka

• ymmmi

Men vilka symptom har hon? Kan vara andra saker som hon inte tål.

• The Fugly
    saltgurkan skrev 2014-07-10 11:00:24 följande:
    Har du nån källa på det? Låter otroligt länge, jag tänkte det var något dygn kanske, från min kropp alltså!
    Kag fick också veta två veckor ur mun kropp och två veckor ur bebis kropp. Det betyder ju dock inte att reaktionen kommer hålla på så länge. Jag har inte avbrutit amningen de ggr jag fått i mig lite mjölkprotein och min dotter har enbart regerat dagen efter.
Svar på tråden Hur länge finns mjölkproteinet kvar i bröstmjölken?