• LH8989

Byta till bilstol?

Jag har en rätt stor son på 5 månader, han är 68.5 lång och väger 9150g jag har försökt googlade men tycker det är lite luddig om
    när man kan byta till bilstol.. Min son sitter väldigt tight i vårat babyskydd vilket är en maxi cosi citi. Det är i princip omöjligt att åka bil för han blir otroligt svettig och skriker tills han får komma ur babyskyddet.. Men han sitter inte stadigt utan stöd än men jag undrar om man kan byta ändå?

• Svar på tråden Byta till bilstol?
  • Frontline

Finns ju många stolar som är från 9 kilo så det borde du ju kunna ha...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Sisisisi

Ja, det går bra att byta!

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • LH8989
    Frontline skrev 2014-07-09 18:05:08 följande:

Finns ju många stolar som är från 9 kilo så det borde du ju kunna ha...

Okej. Vill ju att han ska sitta så säkert som möjligt så därför var jag lite orolig just för att han inte sitter stadigt utan stöd men med stöd sitter han hur bra som helst.
  • Annelie 76

Det finns ju stolar från 3kg. Inte babyskydd utan stolar som är fast monterade som man kan ha istf babyskydd som man kan ta med sig. Ni kan väl skaffa en sån?

• LH8989
    Annelie 76 skrev 2014-07-09 18:11:45 följande:

Det finns ju stolar från 3kg. Inte babyskydd utan stolar som är fast monterade som man kan ha istf babyskydd som man kan ta med sig. Ni kan väl skaffa en sån?

Okej vart sjutton hittar man såna? har en 3 årig dotter och vi letade efter en stol hur länge som helst men hade ingen aning om att det fanns från 3 kg, vet att det finns en som är från 0 kg men tycker den är väldigt upprätt i ryggen.
  • LH8989
    Aileen Allannah skrev 2014-07-09 18:21:35 följande:

Om han kan sitta bra med stöd är det inga problem. Det viktiga är att han sitter bra i stolen.

Jo precis.. vet att det finns en stol som man kan luta bakåt lite grann men den har inget nackstöd så det känns lite läskigt.
  • Sisisisi

Du kan få bra lutning på de flesta. Vilken stol har 3-åringen?

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • LH8989
    Sisisisi skrev 2014-07-09 19:11:17 följande:

hon har en britax max way tror jag den hette.. hon hade en britax hi way men satt så trångt vid benen när hon var 2.5 så vi bytte för att hon skulle kunna sitta bakåt längre.. men tror inte den vi har går att luta..
  • LH8989
    Sisisisi skrev 2014-07-09 19:11:17 följande:

skojade bara hon hade en two way nu och hade en hi way
Svar på tråden Byta till bilstol?