• Amie77

Bilbarnstol fram - solskydd

Vi måste ha vår bilbarnstol i framsätet då den i baksätet gör att ingen får plats i passagerarsätet. Dock har vi nu funderat på hur man egentligen gör med solskydd då barnet sitter i framsätet? Ni som också måste ha/har bilbarnstolen fram... hur gör ni? Får barnet bara blunda resan igenom om man åker i sådan färdriktning att solen ligger på? Antar att man inte får ha solskydd på fönstret fram?

Vet att det finns ett universalskydd att fästa på stolen som dock ser så gigantiskt ut att jag tvekar på om vi får plats med det ens. Kanske finns det fler alternativ?

• Svar på tråden Bilbarnstol fram - solskydd
  • Amie77

Testar att uppa denna då jag nog inte är ensam om att ha funderat kring detta.

• m0desty

För oss har det funkat OK utan solskydd. Vi köpte ett som ska knäppas på stolen, men det skymmer sikten för mycket.

Prova med solhatt eller keps med hyfsad skärm istället.

• Axo

Här kör vi med keps och solglasögon och det funkar superbra!

• Amie77

Ah, smart! Tänkte inte så långt! Hrm... Skäms

Har ni då alltid den kepsen och solglasögonen i bilen så att de alltid finns till hands eller går det bra att bära emellan tycker ni?

• Mellanmjölkens land

Vi har samma problem och vår yngsta, som är den som sitter fram, drar av sig såväl hatt som keps. Jag funderar mest på att ha nått som skyddar hjässan från solen. Hon sitter i en max-way

• Amie77

Ja, vår brukar iofs också slita av sig. Köpa en hatt med snören kanske?

Svar på tråden Bilbarnstol fram - solskydd