• Lolita77

Tagit ut p-stav, gravid?

Satte in en p-stav i början på mars, och tog ut staven 11 juni(hade alltså den inne i ca 3,5 månad). Hade sex med min man 21 juni. Den 23 juni fick jag molande värk(ägglossningsvärk), som höll i sig tilll ca 4 juli. "Annorlinda" ont, o tänkte direkt att nu är jag gravid. Har aldrig molande ägglossningsvärk mer än 2-3 dagar, för att sedan återkomma när mensen kör igång. Kan tillägga att jag under dessa dagar av värk inte kunde resa mig snabbt ur soffan utan att det högg till(precis som när man är gravid). Detta bör ju dock vara första sen staven. Beräknade att jag borde få mens ca 7-9/7. Har fortfarande inte fått mens, o testen jag tagit visar negativt :( Blir helt förvirrad. Man kan väl inte ha ägglossning utan mens? Och det MÅSTE väl varit ägglossning, alla de där dagrna med värk( 23/6-4/7). Igår hade vi sex igen(7/7), o det kändes som när jag var gravid sist, o hade sex: öm som fasen i livmodern. Stötarna gjorde ont. Har ont i svanken osv. 

Hur fasen funkar det efter att man tagit ut p-stav??? Ska ringa barnmorska imorgon o förklara min story. Men tänkte kanske någon varit med om detta... Blir liksom förvirrad! Testen säger ju nej, men mensen uteblir efter "ägglossningsontet", som pågick så länge.

• Svar på tråden Tagit ut p-stav, gravid?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Man har alltid mens efter äl såvida man inte är gravid. Däremot behöver värken inte varit en äl utan mer din kropp som återhämtar sig. lycka till

Svar på tråden Tagit ut p-stav, gravid?