• AnSta

pco, Pergot o försenad ÄL

Hejsan.
    Jag behöver få höra andras erfarenheter kring ÄL o Pergotime. Jag fick en enkeldos Pergotime men nu efter 15 dagar i cykeln såg gyn inte några mogna ägg. Jag fick oxå veta att jag har PCO. Saken är den att det jobbades som bara bara den i livmoder o äggstockar mellan dag 3 o framåt. Sen har det lugnat sig de senaste dagarna. Jag har hört om försenad ÄL så min fråga är, kan jag ändå komma att få ÄL denna cykel, trorni. Eller är det kört? Det e bara så synd eftersom jag inte kan träffa min kille regelbundet..

• Svar på tråden pco, Pergot o försenad ÄL
  • Pandamamma79

Vad menar du med "jobbades"?

Har du pco kanske du behöver mer än en enkeldos för att ett ägg ska släppa. Ska du ta enkel även nästa cykel?

• AnSta
    Pandamamma79 skrev 2014-07-07 17:17:39 följande:

kvalité???

Vad menar du med "jobbades"?

Har du pco kanske du behöver mer än en enkeldos för att ett ägg ska släppa. Ska du ta enkel även nästa cykel?

Hej Pandammama, och tack för att du ville svara. Jo med "jobbades" menade jag att det molade, högg till och värkte i båda äggstockarna men mest i den vänstra, så som det kunnat göra ibland när jag misstänkt att jag faktiskt haft ÄL. Sen har det gradvis "jobbats" mindre o mindre. Men idag hade jag för första gången lite ont i svanken åt vä sida oxå. O nu är det sju dagar sen jag slutade med Pergon.

Jag fick inte ta Pergo igen nästa cykel utan måste vänta en månad tills min gyn är tbx från semester (o har fått alla provsvar dessutom).

Men vet du vad jag kom att tänka på? Jag har sedan flera år tbx en stor vätskefylld (tror de, jag har aldrig fått nåt klart svar) äggblåsa på mellan 40 o 48 mm (nuförtiden ca 38-40mm). Tänk om det var den jag känt som växt eller mognat till sig???

Fast en sån kan väl ändå inte vara av god kvalité
  • Pandamamma79

Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor om äggblåsor.

Det där med hur det känns med äl är nog individuellt. Jag tycker att det känns som håll i ena sidan och det isar ner i ena benet, som ischias ungefär.

Men det har känts annorlunda varje cykel.

Ja, det är väl bra att vänta och se vad proverna säger.

Svar på tråden pco, Pergot o försenad ÄL