• Flizan30

Ej hemma vid fraktleverans?

Jag väntar paket från ett fraktbolag som heter aramex(likande dhl/schenker). Fick meddelande att paketet var på väg och skulle komma på fredagen. Stannade hemma hela dagen med min son pga detta. Ingen kom. SEnare ser jag att det står på internet när jag spårar paketet att de har försökt att lämna paketet men att ingen var hemma( vilket inte stämmer och vår ringklocka hörs tydligt). Har inte fått någon mer information från dem. Hade hoppats att paketet skulle komma idag men inget och det står inget mer under status. Kommer de att göra något mer försök att lämna paketet eller kommer jag att få hämta ut det någonstans? någon som vet? Jag har beställt från samma företag innan(kläder) och då har paketet kommit med aramex utan problem. Hittar bara ett nr till england att ringa då det är därifrån jag har beställt.

• Svar på tråden Ej hemma vid fraktleverans?
  • Nyfiken gul

ta reda på vilket bolag aramex anlitar här i sverige för bud och ring dit. Paketet ligger ju på något sorteringsställe förmodligen.

Vad som händer sen kan ju vara olika men om bolaget inte gör fler försök att nå dig via mail eller sms eller liknande så kan paketet komma att skickas tillbaka.  

Googla företaget och se vem som ansvarar för paketen här i sverige.   Min gissning är antingen dhl eller jetpack.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Flizan30

Jag har försökt men hittar inte. har mailat aramex men fått svar att de svarar inom 24 h. Irriterande att man inte vet vad som händer nu. Någon som kan vara vänlig att hjälp mig att maila fram vilket bolag de samarbetar med i sverige?

• Flizan30

Det står när jag söker att de skall göra ett nytt försök nästa arbetsdag, men de har inte varit här än och nu är kl snart 15,30

• Nyfiken gul
    Kartdata ©2014 Google
    Karta
    Satellit

Office Addresses
    Express Partner
    Overby Gard / Uppsala,755 92,Stockholm
    Phone (Customer Service):+46 (18) 4725215
    Fax:+46 (18) 151551
    PO Box:

Working Days:MON,TUE,WED,THU,FRI
    Working Hours:08:00-17:00-
    Branch Office Addresses
    no available information.
    L:a Tulteredsvägen 43,433 31,
    Phone (Customer Service):+46 (31) 121350
    Fax:+46 (31) 224020
    PO Box:
  • Nyfiken gul

oj vad konstigt det blev men företaget heter visst Idrottsbudet Ab 

finns kontor i uppsala och göteborg - ring dit som är närmast dig

• Flizan30

Nyfiken gul: tack för hjälpen! Jag ringde företaget jag handlat genom och fick samma svar. Dock ringde hon också upp dem. Men det visade sig att de endast har hand om expressleverans. Så det var postnord jag skulle kontakta. Ser när jag söker att de skriver att de har lämnat en lapp/vilket de inte har) och det står att de gör ett nytt försök idag om leverans. Sitter i telefonkö till dem nu, men jag misstänker att de har varit ute på fel adress. Det luriga är ju att de inte tar leg utan lämnar ut paketet till den som signerar. hoppas det löser sig nu.

• Flizan30

Har pratat med dem nu och det kommer att skickas till mitt närmsta ombud. Det bör gå att hämta ut imorgon. Skönt att det verkar lösa sig.

• Nyfiken gul
    Flizan30 skrev 2014-07-07 15:59:46 följande:

Har pratat med dem nu och det kommer att skickas till mitt närmsta ombud. Det bör gå att hämta ut imorgon. Skönt att det verkar lösa sig.

toppen
Svar på tråden Ej hemma vid fraktleverans?