• Anonym (hjälpsökande)

Dåligt samvete ger minskad lust

Jag och min fru har ett problem som växer och blir större.

Jag älskar min fru. Hon är smart, rolig och snygg. Jag känner en stor åtrå för henne.

Min fru älskar mig. Hon säger att jag är allt hon kan önska sig i en man. 

Vi har en god ekonomi, och drar båda vårt strå till stacken när det gäller hemma. Jag har två barn sedan tidigare, men de är 16 och 18 år nu. De har varsitt rum hos oss men de kommer lite när de vill. Vi har god kontakt med varandra, men de har sitt liv där deras mamma bor (staden bredvid, ca 3 mil). Vi har inga gemensamma barn. Vi arbetar båda heltid och är välutbildade.

För några år sedan vidareutbildade sig min fru och bytte tjänst. Det visade sig dock vara ett felval och den tjänsten fullkomligt slet ut henne. Hon sjukskrevs i några månader och åt en lågdos Sertralin under tiden. Hon slutade med dem innan sjukskrivningen tog slut. Under hennes sjukskrivning var det mycket låg aktivitet i vårt sexliv. När hon sen sa upp sig och bytte tjänst fick hon ett arbete hon trivs mycket bra med. Allt som allt pågick detta under ca ett år.

Efter detta har vi haft mycket svårt att få igång sexlivet igen. Detta leder till att hon känner skuld gentemot mig eftersom jag inte får ut det jag vill av vårt förhållande. Detta har hon helt rätt i men jag säger till henne att hon bara har delvis rätt i det. Det kan gå 2-3 månader mellan sex och detta gör mig helt galen av sexlust. 

Kommer jag hem och försöker ta henne med storm då låser det sig helt. Sitter vi nära i soffan känner hon hur sugen jag är på sex. Jag har sagt att det är helt ok att ta det lugnt men att jag inte kan ta bort suget. Det vore som att säga att jag kan sluta vara kissnödig. 

Innan allt detta hade vi lustfyllt sex i snitt 2 ggr/vecka och vi var båda supernöjda med vårt sexliv. 

Har någon liknande erfarenheter och kan dela med sig? Andra åsikter/ideer tas gärna mot. Det sista jag vill är att vi skall skiljas.

• Svar på tråden Dåligt samvete ger minskad lust
  • Malima

Bestäm under en period att du inte får försöka ta initiativet. Det kan trigga igång henne!!

• Vilda

Jag tänker såhär: vad brukade hon gå igång på förr?  Vad har hon för triggers liksom? 

Svar på tråden Dåligt samvete ger minskad lust