• Mytime

vad är detta?

Hade ägglossningsflytningar för lite drygt en vecka sedan men eftersom vi försökt så länge nu så har vi slutat med ägglossningstester för vi blir bara så stressade av dem och låter istället kroppen visa vägen så att säga. Jag förväntade mig äl ungefär då när flytningarna kom. De klassiska äggvitelikande. 

Men så igår så smått och mer idag så är dessa äggviteliknande flytningarna tillbaka, hur kommer det sig? Vad beror de på? Man kan väl inte ha ägglossning två ggr samma cykel?

När jag inte tar några hormoner, pergotime eller liknande så är min cykel ganska jämn, dvs 26-28dagar lång med regelbunden mens och ägglossning.

Därför blir ja lite fundersam på vad detta är och hur de kan komma sig?

• Svar på tråden vad är detta?
  • linnis83

Hej!

Jag har haft liknande denna cykel (nån gång tidigare oxå vill jag minnas). Jag kör med äl-test och började få stegring precis när jag tyckte att den borde komma, fredag förra veckan. Var då på dag 12 och brukar ha ÄL på dag 14 ungefär. Testade ett dygn senare och då var testet mycket svagare. Nästa dag, på morgonen var det svagt för att på eftermiddagen vara lika stark som på fredagen. Svagt igen måndag och en lite rejälare ökning tisdag och onsdag (positivt på onsdagen). Tror att ägget släppte på fredagen, alltså 5 dagar senare än jag hade väntat mig. Mycket märkligt!
    Har inte haft så mycket äl-flytningar, men de ökade under de dagar då testet var starkare. Har dock även haft äl-flytningar efter jag tror att ägget släppte, senast i morse...

Jag har läst någonstans att man kan få 2 stegringar på äl-testen på grund av att ägget inte lyckas släppa första gången. Kan det vara något sånt som har hänt oss? Tycker att det borde kunna ge flera perioder med äl-flytningar oxå.

Svar på tråden vad är detta?