aldrig rättvist i nyfamilj!
Jättemånga trådar här handlar om rättvisa - MILLIMETERrättvisa. Finns här andra nyfamiljsmammor som levt nyfamiljslivet över tio år o kan skriva under på att det lyckas aldrig med rättvisa i en nyfamilj - och det BEHÖVER inte lyckas med rättvisa i en nyfamilj. Livet ÄR inte rättvist, lika bra barnen får lära sig det från början. Eller hur? Här har ingen någonsin klagat på att saker skulle vara orättvisa (vi har 2dina, 3mina o 1 vårt barn) - janå, lite grann att minstingen e bortskämd - he - men dom skämmer ju bort henne själva också. Vissa får mer i julklapp (beror på släktens storlek samt mor-o farföräldrars ekonomi), vissa reser mer än andra, vissa är med på dittan o andra på dattan....här skulle det aldrigevernever ha fungerat att jämt hålla så hårt på RÄTTVISA som vissa anser man bör. O då menar jag inte att nån jämt skulle ha lämnats utanför...Jag hoppas o tror att dom som insett att såhär är nyfamiljlivet håller med mig här...?! Man får mera gräl o tjafs till stånd om man tänker till 11% på rättvisa än om man tar det som det kommer o inser fakta - dvs att livet aldrig är rättvist.