Tips att göra med tonåringen
Vi har 15åriga syster dotter från Usa här i sommar, hon saknar sina kompisar och vi har inga tonårsbarn (har en 6åring och de vill ju inte alltid göra samma saker) och tyvärr inga vänner med tonårsbarn...så har hittat aktiviteter på fryshuset som jag tror blir bra men, tar gärna emot andra tips, vad gör era 15åringar, vad gör ni tillsammans, tips tips tips motages gärna!! tack!! En del saker blir ju svårt då hon inte pratar svenska, vi ska tälta och åka på en musik festival tillsammans senare och åka till landet, badväder hoppas man ju på, men är vi hemma en dag sitte rhon mest i sängen med telefonen, svårt att få gång henne, eller att delta i vad vi gör, hon följer gärna med oss ut på vad vi än gör men mest handlar tillvaron för henne om chat och vad hon har på telefonen...detta är hen helt ny värld för mig, jag försöker möta henne i hennes intresse och prata om hennes intressen såklart, men vill hitta saker vi kan göra tillsammans, tips på bra ungdoms filmer, böcker, saker ni gör tillsammans med era tonåringar helt enkelt, eller som dom gillar att göra själva när kompisar inte finns tillhands!! Tack!!