• Snäckan_

Missfall i vecka 6

Hej allihopa! Nu till mitt komplicerade fall... Allt började med positiv graviditetssticka (4+4).. Ett par dagar därefter 4+6 fick jag kraftiga buksmärtor men ingen blödning och åkte in till gynakuten där hcg togs o VUL gjordes.. De kunde se en hinnsäck 2,9mm o ultraljudet såg bra ut sa dom, dock var hcg då på 183 vilket de ansåg vara för lågt vilket kunde tyda på missfall.. Tre dagar senare togs hcg igen o va då på 355. I vecka 5+3 fick jag åka in igen pga smärtorna hcg var då nere på 186 o ett pågående missfall konstaterades trots att de tyckte VUL såg bra ut då va hinnsäcken 4,3 mm.. Tog 4 dagar innan blödningen tog fart men sedan kom det rikligt med blod och klumpar. började blöda den 24/6 och avtog den 29/6 och jag o min sambo körde på som vanligt med sexet därefter (har haft sex varje dag efter blödningen slutade). Under det pågående missfallet tog jag även en grav.sticka som visade på mkt svagt positivt utslag. Va även på återbesök på gyn då man inte längre kunde se någon pågående graviditet.
    Nu till mina frågor..

Kändes som jag fick ägglossning direkt efter missfallet, kan det verkligen stämma?

Nu på morgonen när jag tog grav.sticka visade de på starkt positivt (inte alls så svagt som det visade under missfallet).. Kan jag vara gravid igen?
    Kan man ha ägglossning trots att lite hcg finns kvar i kroppen?

På fredag ska jag lämna blodprov av hcg igen pga missfallet, om det nu skulle visa på högre än 186 kan jag då förmoda att jag är väldigt tidig i en ny graviditet?

Tacksam för svar, är väldigt förvirrad..

• Svar på tråden Missfall i vecka 6
Svar på tråden Missfall i vecka 6