• Anonym (Lo)

Andra missfallet, vad händer nu? Vad göra?

Detta är nytt för mig med missfall. Behöver veta lite hur det blir och hur man ska tänka om framtiden.

Vad jag vet så har jag mitt andra missfall på kort tid nu. Första i vecka 10-11 och andra i vecka 6. Har ett barn med samme man och det tog oss 5 år innan vi lyckades och oss veterligen inga missfall innan, utan det var bara 5 år av kamp.

Har gått ner mycket i vikt under det senaste året och jag verkar vara fertil på ett helt annat vis, men det vill sig ju inte. 
    Jag har inte kontaktat kvinnokliniken denna gången, annorlunda förra gången. Jag blöder mycket och misstänker det kommer att skötas av sig själv.

Hur många missfall "kan man ha" utan att det anses som "för många"? Kan man få hjälp med detta? Alltså, göra någon utredning? Vad ska man göra nu? Vad gör man om det händer igen? Ska man bra acceptera? Gråter

• Svar på tråden Andra missfallet, vad händer nu? Vad göra?
  • yodi

beklagar missfallet, man brukar säga att man ska kolla upp det när man har fått tre i rad.

jag fick först ett mf i v 6 och sedan ett ma i v 10 innan jag fick min lilla kille

• Anonym (Lo)
    yodi skrev 2014-07-05 22:22:28 följande:

beklagar missfallet, man brukar säga att man ska kolla upp det när man har fått tre i rad.

jag fick först ett mf i v 6 och sedan ett ma i v 10 innan jag fick min lilla kille

Ok, tre i rad. Som det känns just nu så kan jag ha haft några flera (utan att jag vart medveten om det) det senaste året, men det kanske ska vara 3 verkliga fall, välkända?

Vad händer om man nu råkar få tre i rad...? Vad gör de då?
  • Anonym (Lo)

Ingen mer som vill komma med någon åsikt? 

Man funderar mer och mer...

• nozpa

Hade 2 missfall innan vi fick barn. Kollade bara upp det första då det var lite längre gånget. Sedan fick vi vårat första barn.
    Hade ett missfall mellan 1:an och 2:an. Kollade inte upp det heller. Sedan föddes 2:an, är gravid med 3:an nu och inte haft något missfall emellan här.

Har man 3 mf och inga barn så görs utredning här. Vet inte hur det är om man har 1 barn innan.

• nozpa
    Anonym (Lo) skrev 2014-07-05 22:30:42 följande:
    Ok, tre i rad. Som det känns just nu så kan jag ha haft några flera (utan att jag vart medveten om det) det senaste året, men det kanske ska vara 3 verkliga fall, välkända?

Vad händer om man nu råkar få tre i rad...? Vad gör de då?
    Dom vill att man har 3 dokumenterade missfall här för att det ska räknas.. Men det kanske är olika på olika ställen.
  • Anonym (Lo)
    nozpa skrev 2014-07-13 23:40:19 följande:
    Dom vill att man har 3 dokumenterade missfall här för att det ska räknas.. Men det kanske är olika på olika ställen.
    Vad är dokumenterade? Att läkare godkänner det?
  • nozpa
    Anonym (Lo) skrev 2014-07-13 23:55:43 följande:
    Vad är dokumenterade? Att läkare godkänner det?
    Att det varit en bekräftad graviditet alt bekräftat mf antar jag. Alltså att dom har "bevis" för att det varit så att man fått mf.
    Antar att det beror på att det annars finns vissa som utnyttjar grejen med att man påbörjar utredning efter 3 mf.
    Men det kan ju vara olika beroende på vart man bor.
  • Anonym (Lo)
    nozpa skrev 2014-07-16 23:04:22 följande:
    Att det varit en bekräftad graviditet alt bekräftat mf antar jag. Alltså att dom har "bevis" för att det varit så att man fått mf.
    Antar att det beror på att det annars finns vissa som utnyttjar grejen med att man påbörjar utredning efter 3 mf.
    Men det kan ju vara olika beroende på vart man bor.
    Mitt första finns dokumenterat i en jorunal eftersom det blv skrapning och hela baletten. Men nr 2 är bara kollat av mig på ett CB gravtest. 5 dagar efter jag testat mig blödde jag... Lite sent att få det upokollat då. Eller hur beter man sig?
Svar på tråden Andra missfallet, vad händer nu? Vad göra?