Daimstruten skrev 2014-07-04 11:57:47 följande:
Haha. .. Skulle vi ha godis framme i skålar så skulle min son rulla fram till slut... För att inte tala om hur sur vår tandläkare skulle bli.
Jag tyckte som sagt inte att det var särskilt spännande med godis då det alltid fanns tillgängligt och inte var något speciellt. :)
Natulcien skrev 2014-07-04 12:20:26 följande:
Hmm...jag har en helt annan erfarenhet.
Jag hade kompisar som alltid hade godis hemma och drack läsk dagligen. Och de vande sig vid att detta var en naturlig, daglig del av kosten, och har fortsatt så, med enormt sockerintag. Träffade en av dem häromdagen, och hon var riktigt mullig numera.
Hemma hos oss hade vi väldigt begränsad tillgång till godis och läsk när jag växte upp, och så har jag fortsatt, och äter inte särskilt mycket sånt.
Det är givetvis olika för alla, men för mig var det så som jag beskrev. Så snart många av mina vänner blev tonåringar och hade egna pengar att röra sig med, så gick det mesta till godis. - Jag har även många vänner som i vuxen ålder lägger mycket pengar på just godis och andra sötsaker just för att de, som de själva säger, KAN och FÅR.
Men, som sagt, det är nog olika för alla.
Jag tillhör även de som fick smaka öl av pappa och vin av mamma, som barn. Nu är jag 26 år och har varit nykterist i 6 år. ;)