Inte känt sparkar än... Orolig!
Jag är i v. 20 (19+1) men än har jag inte känt några sparkar. Jag har förvisso moderkakan i framvägg och jag vet att detta gör så att man ofta känner sparkar senare, men jag oroar mig ändå! Det är mitt tredje barn. Jag vet faktiskt inte var moderkakan har legat mina två första graviditeter (har inte kunnat hittat detta i journalerna) heller... Men fick för mig att jag någon gång hört att den låg i framvägg andra graviditeten också och då kände jag sparkar första gången i v. 17+.
Sen är det detta med symptom... Jag har haft väldigt spända bröst hela denna graviditeten. Det har varit olidligt att ta av sig BH:n på kvällarna t ex, så obehagligt när brösten släpps ner... Och vaknat varenda gång jag vänt mig i sängen då jag kommit åt brösten eller jag har råkat klämma till dem när jag lagt mig på sidan. Nu är de inte spända vad jag kan känna... Men jag ska känna efter i natt också.
Gjorde RUL i v. 17+6 och då såg allt jättebra ut! Det som har tillkommit efter RUL och det som gör att jag oroar mig så förskräckligt är att jag fick ett njurstensanfall i helgen och åkte in akut och hann få 2 st Citodon samt totalt 30 mg Morfin innan det släppte och stenen passerade ut (fy fan vilken smärta, vill aldrig vara med om detta igen...). Enligt läkaren så skulle det inte vara någon fara med Citodon och Morfin och han sa också att detta var ett fall där nyttan med läkemedlet översteg risken eller hur han nu uttryckte sig... Oroar mig så klart för att det blev för mycket för min lilla bebis även om jag vet att det inte är någon hästdos jag fått.