• svarten51

begravning

Hej! Jag undrar hur man ska tänka när makens bästa vän sen 30 år gått bort o han ej klarar av att gå på en begravning. Är det fel om jag som känt honom i 4 år ska gå eller ej?

• Svar på tråden begravning
  • Aniiee

Det är klart du ska gå, om du vill det. Varför så osäker?

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • svarten51
    Aniiee skrev 2014-07-03 14:45:48 följande:

Det är klart du ska gå, om du vill det. Varför så osäker?

Jag vet ej. Om de anhöriga skulle undra varför jag kommer o ej maken?
  • Aniiee
    svarten51 skrev 2014-07-03 15:21:03 följande:
    Jag vet ej. Om de anhöriga skulle undra varför jag kommer o ej maken?
    Låt de undra. Det kom massor av folk på min mammas begravning som jag inte hade en aning om vilka de var eller om mamma kände de. Jag blev bara glad att de dök upp.

Om någon frågar varför maken inte kom så säg som det är: Han orkade inte. Men du tror inte han följer med om du är med? Ni kan gå precis när som helst, ni kan till och med vända i dörren om det blir för jobbigt. Ingen kommer tycka att det är fel eller konstigt. Kanske, om det blir jobbigt när ni väl är där, du kan gå in och haffa någon närstående (kompisens föräldrar/syskon/partner/whatever) som kan komma ut ett ögonblick och bara växla några ord innan ni går igen.

Alla sörjer på olika sätt, det finns inget rätt och fel, här.
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • svarten51
    Aniiee skrev 2014-07-03 15:34:58 följande:
    Låt de undra. Det kom massor av folk på min mammas begravning som jag inte hade en aning om vilka de var eller om mamma kände de. Jag blev bara glad att de dök upp.

Om någon frågar varför maken inte kom så säg som det är: Han orkade inte. Men du tror inte han följer med om du är med? Ni kan gå precis när som helst, ni kan till och med vända i dörren om det blir för jobbigt. Ingen kommer tycka att det är fel eller konstigt. Kanske, om det blir jobbigt när ni väl är där, du kan gå in och haffa någon närstående (kompisens föräldrar/syskon/partner/whatever) som kan komma ut ett ögonblick och bara växla några ord innan ni går igen.

Alla sörjer på olika sätt, det finns inget rätt och fel, här.
    Tack för dem orden. Jag kommer att gå själv o känner mig styrkt av dina ord.
  • Aniiee
    svarten51 skrev 2014-07-03 15:47:20 följande:
    Tack för dem orden. Jag kommer att gå själv o känner mig styrkt av dina ord.
    Gör så.
Svar på tråden begravning