• safran04

Inte styvförälder än

Jag är mamma till 4 barn 2 av dem är vuxna och 2 en på 17 en på 12 bor hemma. Jag har träffat en jättefin man men som sportar ganska mycket och kan påpeka att mina ungar skulle behöva aktiveras lite mer. Jag själv tycker att de gör mycket saker under skolåret, skola, musik sport. politiska sammankomster (Flickans intresse) därför tycker jag också att sommarlovet kan man ägna åt att slappa lite. Han gör mycket sportiga saker med sin son men det är hans son och de har väldigt bra kontakt (pojken är 19år) villket jag tycker är jättebra. Han har föreslagit att vi skulle göra saker tillsammans på semetern och det är fint men jag vill gå långsamt framåt vill inte flytta ihop eftersom jag redan har dåliga erfarenheter av hastiga beslut som slutade i katastrof där man påpekade mina barns brister och jag tål inte detta. Hur skall jag på fint sätt stoppa det? Kan jag få ett råd. Har inte haft killar som själva har barn

• Svar på tråden Inte styvförälder än
  • Brumma

Hej

Jag tycker du ska säga som det är. Att du vill gå väldigt långsamt framåt just på grund av det. Och vara väldigt tydlig på att barn kan vara olika och att dina barn inte är lika mkt för fysiska aktiviteter som han och havs son är. Dina barn är alldeles för stora för att ngn utifrån plötsligt skall komma och tycka att deras aktiviteter är fel. Jag hade som tonåring sparkat fullständigt bakut...

Han kan fråga och föreslå - men inte som ett krav eller på ett sätt som visar att han anser att de gör fel.

Du kan ju föreslå att han och sonen döljer med på politiska aktiviteter istället ;)

Jag var själv ett barn/tonåring som inte la all tid (eller ens hälften) på fysisk aktivitet. Jag är likadan idag. Läser mkt. Lyssnar på musik. Debatterar..

Promenerar gör jag gärna och tränar lite hemma för att hålla mig någorlunda i form. Jag avskyr när folk påpekar mina val i livet och varför skulle det vara skillnad för tonåringar?

• safran04

Tack det var så jag hade tänkt mig och är jätteglad att någon delar med sig, man tror alltid att man är ensam om något men så är det inte. 

förälder
  • Brumma
    safran04 skrev 2014-07-07 09:54:39 följande:

Tack det var så jag hade tänkt mig och är jätteglad att någon delar med sig, man tror alltid att man är ensam om något men så är det inte. 

förälder
    Det är sällan man är ensam ;)

Kram.
Svar på tråden Inte styvförälder än