• Anonym (Fingerborgsblomma.)

Träffas varannan vecka-å då vill han umgås med kompisar

Har barn som jag har varannan vecka och har nu träffat en kille som inte har barn.Vi ses bara varannan vecka.Nu kommer vi till det som jag inte gillar.Vi har tidigare nästan alltid
    träffats själva med några undantag när det vart midsommar eller valborg då hans vänner vart med. Men nu i helgen,lördag, vill han även träffa sina kompisar när jag är med vilket jag inte är så sugen på då vi inte träffats på 1 vecka.Till saken hör att han träffade denna kompis förra helgen då de åkte 24 tim kryssning ihop fre-lör och dessutom umgicks på lördag när de kom tillbaks från kryssning. Jag kommer nu på fredag själv träffa en kompis och då borde han ju passa på att träffa sin kompis, men han vill ta det lungt på fredag och istället träffa honom på lördag då vi ska träffas. Nu känner jag mig villrådig och vet inte ifall jag isåfall vill träffa honom,för om han inte är mer på än så ska man väl ödsla mer tid.Vi har träffats sen april i år????.hur skulle ni reagera på detta?

• Svar på tråden Träffas varannan vecka-å då vill han umgås med kompisar
  • Anonym (C)

Han bjuder ju med dig, vad är problemet!?

Förstår att du är ensamstående. Hade du strypkoppel på din föredetta eller!?

TAGGA NER OCH NJUT!

Anonym (C) skrev 2014-07-03 10:09:48 följande:

Han bjuder ju med dig, vad är problemet!?

Förstår att du är ensamstående. Hade du strypkoppel på din föredetta eller!?

TAGGA NER OCH NJUT!

Jag är inte så sugen att umgås med hans kompis när han och jag inte setts på en vecka. Han har ju all möjlighet att umgås på fredag när jag inte är med.Är man så beroende av att träffa sina kompisar varje helg skall man nog fundera på om man är redo för ett förhållande.

Inte för att du har med det att görs men det var jag som ville skiljas från min man, så din kommentar ang att jag är ensamstående känns onödig och väldigt omogen!
  • Anonym (C)
    Anonym (Fingerborgsblomma.) skrev 2014-07-03 10:39:50 följande:

Jag är inte så sugen att umgås med hans kompis när han och jag inte setts på en vecka. Han har ju all möjlighet att umgås på fredag när jag inte är med.Är man så beroende av att träffa sina kompisar varje helg skall man nog fundera på om man är redo för ett förhållande.

Inte för att du har med det att görs men det var jag som ville skiljas från min man, så din kommentar ang att jag är ensamstående känns onödig och väldigt omogen!

Jag vet, den var väldigt omogen och jävligt taskig! Sorry! Det är familjeliv.se som påverkat mig och det är endast på denna sajt som jag uttrycker mig så jävla taskigt! Det torde kallas "familjelivssyndromet".

Dock kan jag faktiskt förstå din pojkvän. Ibland känner man bara för att chilla och inte göra nånting alls. Dessutom kanske inte hans kompis kunde ses nån annan dag än lördag?

Låt det bara bero. Häng med och visa att du är en glad och trevlig flickvän som inte bara vill sitta inne i soffan framför TV'n och myyyyyysa. Visa att du är lite rolig också.

Fortsätter det, dvs att ni aldrig bara är hemma och myser, då kan du ju börja ifrågasätta. Men den här gången anser jag att du bara bör låta det bero.
    Anonym (C) skrev 2014-07-03 11:00:16 följande:

Jag vet, den var väldigt omogen och jävligt taskig! Sorry! Det är familjeliv.se som påverkat mig och det är endast på denna sajt som jag uttrycker mig så jävla taskigt! Det torde kallas "familjelivssyndromet".

Dock kan jag faktiskt förstå din pojkvän. Ibland känner man bara för att chilla och inte göra nånting alls. Dessutom kanske inte hans kompis kunde ses nån annan dag än lördag?

Låt det bara bero. Häng med och visa att du är en glad och trevlig flickvän som inte bara vill sitta inne i soffan framför TV'n och myyyyyysa. Visa att du är lite rolig också.

Fortsätter det, dvs att ni aldrig bara är hemma och myser, då kan du ju börja ifrågasätta. Men den här gången anser jag att du bara bör låta det bero.

Ja jag borde kanske det, har inga problem att vi går ut på kvällen och käkar med hans kompis eller går till en bar och träffas men nu pratar han om att vi ska träffas hemma hos min pojkvän och hänga och käka och spela buzz. Då han bor i en 1:a med kokvrå blir det väldigt trångt och hans kompis kommer inte åka hem förrän sent (om han tom inte oxå sover över). Är man ute så kan man ju åka hem när man vill men man kan ju inte säga till ngn att man tycker det är dags för dem att gå när man är hemma hos ngn.

Jag är ju inte där för att umgås med hans kompis utan med honom. Har träffat hans kompis flera gånger å han är trevlig men jag vill inte sitta och umgås med honom en hel kväll.
  • Anonym (C)
    Anonym (Fingerborgsblomma.) skrev 2014-07-03 11:38:56 följande:

Ja jag borde kanske det, har inga problem att vi går ut på kvällen och käkar med hans kompis eller går till en bar och träffas men nu pratar han om att vi ska träffas hemma hos min pojkvän och hänga och käka och spela buzz. Då han bor i en 1:a med kokvrå blir det väldigt trångt och hans kompis kommer inte åka hem förrän sent (om han tom inte oxå sover över). Är man ute så kan man ju åka hem när man vill men man kan ju inte säga till ngn att man tycker det är dags för dem att gå när man är hemma hos ngn.

Jag är ju inte där för att umgås med hans kompis utan med honom. Har träffat hans kompis flera gånger å han är trevlig men jag vill inte sitta och umgås med honom en hel kväll.

Men om du inte vill umgås med hans kompis, så säg det. Säg att ni, du och din pojkvän, får planera in en annan dag istället.

Smartast är dock att _inte_ säga "jag vill inte umgås med din kompis". Lägg fram det på ett finare och mer smidigt sätt. Eller säg bara "vi kan väl planera in en annan dag istället, så kan du och (kompisens namn) ha en grabbkväll på lördag?".
  • Titti2224

Har sagt att han och kompisen kan umgås på lördag och att vi kan ses på söndag.Men det tycks han inte vilja heller. Sen träffade han kompisen hela förra helgen så varför behöver de hänga även denna helgen?de är ju inga småungar som behöver ses stup i kvarten,de är faktiskt över 30 år.

• Anonym (?)

Kan inte du träffa din kompis på lördagen? Tycker du verkar lite självisk.

• Lilje

Kan ju tänkas han vill presentera dig för sin kompis? Man brukar ju träffa varandras vänner också när man är ihop.

• Dixie

är det bara på lördagen ni ska träffas - eller kommer du och pojkvännen att träffas i en vecka from lördag? 

Anonym (?) skrev 2014-07-03 12:51:08 följande:

Kan inte du träffa din kompis på lördagen? Tycker du verkar lite självisk.

Är det ngt jag inte är så är det självisk och ger mkt frihet i mina förhållande.Jag ska på teater på fredag och kan inte ändra till på lördag. Det har han vetat om en vecka och det verkar inte som det inte är kompisen som inte kan på fredag utan min pojkvän som vill vara hemma då och ta det lungt.
    Lilje skrev 2014-07-03 12:54:40 följande:

Kan ju tänkas han vill presentera dig för sin kompis? Man brukar ju träffa varandras vänner också när man är ihop.

Läs tidigare inlägg,jag har redan träffat och umgåtts mkt med hans kompis.
    Dixie skrev 2014-07-03 12:55:39 följande:

är det bara på lördagen ni ska träffas - eller kommer du och pojkvännen att träffas i en vecka from lördag? 

Vi brukar träffas ett flertal dagar under veckan jag inte har barnen,men oftast är han trött på kvällarna och orkar inte hitta på ngt,utan det är bara helgen vi gör saker som gå ut och käka eller gå på promenader etc.
  • Dixie
    Anonym (Fingerborgsblomma.) skrev 2014-07-03 13:10:31 följande:
    Vi brukar träffas ett flertal dagar under veckan jag inte har barnen,men oftast är han trött på kvällarna och orkar inte hitta på ngt,utan det är bara helgen vi gör saker som gå ut och käka eller gå på promenader etc.
    Ja, då kan jag tycka det är lite konstigt att han väljer att ni ska träffa kompisen på lördagen!
  • Lilje
    Anonym (Fingerborgsblomma.) skrev 2014-07-03 13:10:31 följande:
    Vad vill du hitta på på lördagen som ni inte kan göra under veckan?
  • Anonym (Anna)
    Lilje skrev 2014-07-04 07:02:12 följande:
    Vad vill du hitta på på lördagen som ni inte kan göra under veckan?

Ligga förstås , sådant gör man ju bara på helgen. : )
  • Lilje
    Anonym (Anna) skrev 2014-07-04 09:05:57 följande:

Ligga förstås , sådant gör man ju bara på helgen. : )
    Tydligen. :)
Svar på tråden Träffas varannan vecka-å då vill han umgås med kompisar