• Bemsan

Ung bonusmamma i nordvästra skåne.

Hej!
    Jag är en ung "bonusmamma" som söker andra i samma situation. Någon man kan få utbyta erfarenheter, tips med eller dem där tillfällena som man behöver få spy av sig till någon som förstår vad det innebär att vara bonusmamma.
    Jag är 26 och än så länge särbo med en man som har barn i åldrarna 5-9..

• Svar på tråden Ung bonusmamma i nordvästra skåne.
  • Hobbyarkitekt

Haha, men lägg ner. Du är ingen "bonusmamma" för din pojkväns barn. Ni bor ju inte ens tillsammans!
    Haha, så larvigt!

• Bemsan

Det må vara din definition, min är dock att när man tar en betydande "föräldrareoll"  finns där genom hämtningar och lämningar, har barnen boende hos mig och jag bor hos dem när dem är hos sin pappa. att dem själva dessutom ser mig som en mamma för dem tycker jag är minst lika viktigt.. men som sagt, din definition är du ju fri att ha..

• Hobbyarkitekt
    Bemsan skrev 2014-08-13 21:03:02 följande:

Det må vara din definition, min är dock att när man tar en betydande "föräldrareoll"  finns där genom hämtningar och lämningar, har barnen boende hos mig och jag bor hos dem när dem är hos sin pappa. att dem själva dessutom ser mig som en mamma för dem tycker jag är minst lika viktigt.. men som sagt, din definition är du ju fri att ha..

Varför bor du med barnen om du vill "spy av dig till någon som förstår"?

Du och din pojkvän lever som särbos. Varför inte leva som sambos när hans barn INTE är där, och särbos när barnen ÄR där - så slipper du ju barnen.

• Brumma
    Hobbyarkitekt skrev 2014-08-13 21:15:29 följande:

Varför bor du med barnen om du vill "spy av dig till någon som förstår"?

Du och din pojkvän lever som särbos. Varför inte leva som sambos när hans barn INTE är där, och särbos när barnen ÄR där - så slipper du ju barnen.

Du är uppenbarligen inte en av de personer som skulle förstå och därför knappast ngn som TS vill ta detta med ;)

Jag vill oxå "spy" över situationen ibland - och det beror inte på att jag inte älskar min bonus utan oftast situationen runt omkring. Inte minst om bemötandet man får av dömande översittare här på FL...

Hej TS. Jag är inte "ung" längre ;) Utan närmare fyrtio än trettio om man säger så ;)

Jag var dock i din ålder när jag träffade min man vars dotter då var ett år - så jag har några år på nacken som bonusmamma :D Med alla dessa för o nackdelar som medföljer den rollen.... Jag diskuterar o stöttar gärna - antingen här eller genom inbox ;)
  • margareta80

Här finns ytterligare en bonusmamma som kan ställa upp som bollplank om du vill....bor i nordvästra skåne också :).

Klart att man kan vara bonusmamma även om man särbo...det är väl hur delaktig man är bonusarnas liv som avgör det?

Hör av dig om du vill!

• Cathl

Jag är 24 år och sambo med en karl med en son på 3år... Men jag älskar det :)

• Hobbyarkitekt
    Cathl skrev 2014-08-17 21:33:08 följande:

Jag är 24 år och sambo med en karl med en son på 3år... Men jag älskar det :)

• Bemsan

Tack för dem trevliga svaren! Det värmer att veta att det finns värme här inne på FL.

Älskar mina bonusbarn, men precis som en del bioföräldrar ibland behöver "spy av sig" ang sin familje situation så kan jag också behöva det, betyder inte att jag älskar dem mindre för det :)

• sjostrom

Jag är 20 och sambo med en kille med två barn på 3 och 6 år, bor också i nordvästra skåne :)

• Cupcakerina

Här har ni ännu en bonusmamma - 21 år och är ifrån mitten av Sverige. Skulle verkligen behöva få en chans att prata lite med andra i samma sits, byta erfarenheter osv :)

Svar på tråden Ung bonusmamma i nordvästra skåne.