• Svar på tråden Hur kan någon acceptera polisernas kränkningar och brutalitet?
  • kenneth768768

Vad menar du med frågeställningen?

De som utsatts för kränkningar och brutalitet accepterar väl inte detta utan anmäler och går till tidningen?

Har du några andra förslag på åtgärder/lösningar?

• youarefools
    kenneth768768 skrev 2014-07-02 11:06:31 följande:

Vad menar du med frågeställningen?

De som utsatts för kränkningar och brutalitet accepterar väl inte detta utan anmäler och går till tidningen?

Har du några andra förslag på åtgärder/lösningar?

De flesta av folket i Sverige verkar ju tycka att polisen är bra och att alla som tycker illa om polisen är omogna som har fel och tror att dom är coola som dissar polisen... Men jag vill mena att en person inte skulle hata en annan individ utan att först ha fått genomgå dåliga händelser med personen i fråga...

Ifall om du utsatts för polisens felaktiga beteende dribblar de bort dig och gör allt för att du inte ska kunna anmäla, men om du ändå gör deet läggs fallet ner på grund av diverse anledningar :S. Varför skulle man gå till tidningen, jag läser inte den varjefall...

Ja folket borde vakna upp och förstå vad polisen håller på med och inse att det inte är rätt att någon människa bestämmer över en annan. Polisen gör ingen nytta....
  • youarefools
    Nerfherder skrev 2014-07-02 19:38:07 följande:

Du menar polisen på jamaica nu va?

Jag har aldrig handskas med Jamaicanska poliser... Men jag satt nyss in en ny Vybz Kartel låt, den passade in....
  • athanatos
    youarefools skrev 2014-07-02 19:50:16 följande:
    Jag har aldrig handskas med Jamaicanska poliser... Men jag satt nyss in en ny Vybz Kartel låt, den passade in....
    Varför lyssnar du på en nazihomofob?

• kenneth768768
    youarefools skrev 2014-07-02 19:30:52 följande:
    De flesta av folket i Sverige verkar ju tycka att polisen är bra och att alla som tycker illa om polisen är omogna som har fel och tror att dom är coola som dissar polisen... Men jag vill mena att en person inte skulle hata en annan individ utan att först ha fått genomgå dåliga händelser med personen i fråga...

Ifall om du utsatts för polisens felaktiga beteende dribblar de bort dig och gör allt för att du inte ska kunna anmäla, men om du ändå gör deet läggs fallet ner på grund av diverse anledningar :S. Varför skulle man gå till tidningen, jag läser inte den varjefall...

Ja folket borde vakna upp och förstå vad polisen håller på med och inse att det inte är rätt att någon människa bestämmer över en annan. Polisen gör ingen nytta....
    Men ibland griper ju polisen allvarliga brottslingar som annars skulle förstört livet för andra människor, hur hanterar man detta i din typ av samhälle?
  • youarefools
    athanatos skrev 2014-07-02 19:58:00 följande:
    Varför lyssnar du på en nazihomofob?
    Öhh? Vybz är den människan som accepterar och stödjer jätte många andra.. Han har lika mycket emot bögar som de flesta andra i Jamaica, tycker att det är ett lika sjukt beteende som jag också tycker... Han är en utav de bästa artisterna som existerar...
  • athanatos
    youarefools skrev 2014-07-02 21:27:28 följande:
    Öhh? Vybz är den människan som accepterar och stödjer jätte många andra.. Han har lika mycket emot bögar som de flesta andra i Jamaica, tycker att det är ett lika sjukt beteende som jag också tycker... Han är en utav de bästa artisterna som existerar...
    Men han har ju haft massor av antihomotexter? Det är inte okej med rasistisk hatmusik.
  • Aniiee
    youarefools skrev 2014-07-02 21:27:28 följande:
    Vad är det som är sjukt med homosexualitet?
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden Hur kan någon acceptera polisernas kränkningar och brutalitet?