Ta med ett barn eller lämna alla tre hemma?
Jag har en son från ett tidigare förhållande. Han bor med mig på heltid då hans pappa bor utomlands (i USA, om det har någon betydelse?).
Min sambo har tre barn sedan ett tidigare förhållande. De är fem, sju och nio år och bor med oss varannan vecka. Hans yngsta är jämngammal med min son.
Nu är det så att både jag och sambon tröttnat på campingsemester varje sommar - vi vill resa utomlands! Dessvärre har vi inte pengar så det räcker att ta med alla barnen. Vi har så det räcker för min son, mig, sambon, samt ett av sambons barn.
Vi har funderat på följande alternativ:
Antingen åker bara min son, jag och sambon.
Eller så åker min son, jag, sambon och sambons yngsta (som ju som sagt är jämngammal med min son). Då blir de stora barnen hemma med sin mamma, som isf tar med sig de stora barnen på en tredagarskryssning.
Jag vet inte vad som blir bäst? Kan man ta med sig endast ett av hans barn? De äldsta får ju en trevlig kryssning med sin mamma. Eller ska vi lämna alla hans tre barn hemma (då tar mamman med sig alla tre på kryssning).
Vi behöver lite input från utomstående. Vad tycker ni?
Jag kan tillägga att "skippa utlandssemestern" inte är ett alternativ då både jag och sambon har längtat efter detta SÅ länge.