• mammatillEe

nekad

Får pappan till min tvååriga dotter neka mig att att prata med henne under tiden hon är där? Han svarar inte när jag ringer och brukar få i svar att han hatar mig och skiter i att jag saknar henne.

• Svar på tråden nekad
  • sextiotalist

Om du saknar henne får du hantera detta. Om din dotter vill ringa dig, så är det helt OK.
    Små barn kan bli jätteledsna efter sådana samtal.

• mammatillEe

Hej

sextiotalist skrev 2014-07-01 16:53:29 följande:

Om du saknar henne får du hantera detta. Om din dotter vill ringa dig, så är det helt OK.

Små barn kan bli jätteledsna efter sådana samtal.

Jag vet ju bara hur hon är när hon är hos mig, men då brukar det spela ut sig så att hon pratar om pappa och blir ledsen och så ringer vi och dom får prata och så är hon glad efter. Tror ju att det är samma sak hos honom men att HAN inte vill ringa..
  • Virriga Vera
    whydoyoucare skrev 2014-07-01 16:50:19 följande:
    Det får han väl inte? Om barnet vill prata med den andra föräldern så får han inte hindra det.
    Om mamman ringer så får han neka. Jag vet ärligt inte om han får neka dottern att ringa. Men nu är hon ju så liten att hon inte kan ringa själv.

• mammalovis

Dilemmat är väl att barnet träffar sin andra förälder för sällan om ni har varannan vecka. Det brukar sällan rekommenderas före 3 års ålder ...

• mammatillEe
    mammalovis skrev 2014-07-01 22:42:17 följande:

Dilemmat är väl att barnet träffar sin andra förälder för sällan om ni har varannan vecka. Det brukar sällan rekommenderas före 3 års ålder ...

Vi har henne 4 dagar sen byter vi,
  • mammatillEe
    mammalovis skrev 2014-07-01 22:42:17 följande:

Vi har henne 4 dagar sen byter vi,
  • Brumma
    whydoyoucare skrev 2014-07-01 16:50:19 följande:
    Det får han väl inte? Om barnet vill prata med den andra föräldern så får han inte hindra det.
    Nu vet vi ju faktiskt inte om barnet ber om att ringa till mamman, utan bara att pappan inte svarar när mamman ringer.

Och självklart får han hindra att de pratar om han anser att det är för barnets bästa tex. Eller om samtalen påverkar hans tid negativt med barnet.

TS - hur ofta ringer du? Har du lagt fram det så att du slutar ringa om du vet att dottern får ringa om hon vill?

Vi fick en period stoppa alla samtal från mamman när bonus var här eftersom hon blev ledsen efter samtalen. Mamma saknade henne och satt ensam. Hon fick dåligt samvete över att hon var här istället och hamnade i en "intressekonflikt". Göra mamma ledsen o besviken genom att vilka vara här eller göra pappa ledsen genom att åka hem till mamma...

Det lugnade sig så småningom och de kunde ha samtal som vanligt igen. När DOTTERN ville. Men ärligt talat var det mkt sällan hon frågade efter mamma. Som de flesta barn lever hon i nuet.
Svar på tråden nekad