• Maddi

Skor till knubbiga fötter?

Jag har en snart 17 månaders som har breda och runda fötter. Provade skor i en affär och kunde inte ha någon som dom hade.

Vilka märken rekommenderas till knubbiga fötter? Just nu har han ett par sandaler, men de är ju inte alltid fint väder.

Söker först och främst en fritidsko och/eller stövlar.
    Sen kommer en höst och vinter med och behöver skor och varmare stövlar då med. Just nu känns de hopplöst och gruvar mig redan inför alla skoköp.

• Svar på tråden Skor till knubbiga fötter?
  • Harmagedon

Kavat och Timberland passade på min pojke som hade klotrunda fötter. Sedan kan jag lugna dig med att den värsta klotrundheten växer bort.

• Maddi
    Harmagedon skrev 2014-07-01 14:26:21 följande:

Kavat och Timberland passade på min pojke som hade klotrunda fötter. Sedan kan jag lugna dig med att den värsta klotrundheten växer bort.

Tack! Längtar tills hans gör de:) men ska kolla in timberland, har aldrig hört talas om dom. Kavat hade han som första sko, men dör jag kollade så tyckte jag kavatskorna inte va så låg, ni när han är stadig på foten. Men ska kolla kavat igen.
  • Maddi
    viseversa skrev 2014-07-01 14:40:17 följande:

Min dotter har också knubbiga fötter. Hon har Ecco skor=)

Provade några och dom som fanns där kunde han inte ha.
  • honeydew

Kavat, det enda som passar på mina barn med breda fötter

Ecco tycker jag är smala..?

• Rainbow Dash

Till vintern kan jag rekommendera Kuoma, passar runda bulliga fötter och är varma och goa.

• fluu

Något speciellt märke vet jag inte, men jag tipsar om att köpa skor som har dragkedja på båda sidor av foten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Maddi
    Rainbow Dash skrev 2014-07-01 18:54:40 följande:

Till vintern kan jag rekommendera Kuoma, passar runda bulliga fötter och är varma och goa.

Då ska jag kolla in dom mot vintern:)
  • Maddi
    fluu skrev 2014-07-02 07:39:49 följande:

Något speciellt märke vet jag inte, men jag tipsar om att köpa skor som har dragkedja på båda sidor av foten.

De är att de trycker över foten och blir märken ovanpå så jag vet inte om snörning eller kardborrband är bättre. 
  • daimstrut

Kavat och Viking har funkat bra på mina barns breda fötter. Stövlar kan jag rekommendera Tretorns klassiska modell.

• Natulcien
    daimstrut skrev 2014-07-16 17:13:00 följande:

Kavat och Viking har funkat bra på mina barns breda fötter. Stövlar kan jag rekommendera Tretorns klassiska modell.

Jag skulle just skriva detsamma.
    Kavat och Viking har passat/passar utmärkt till vår son som också har breda fötter (och även bulliga när han var mindre).
  • Fröken Frågvis

Vi kör på Kavat sandaler och gummistövlar, Timberland gympaskor och Viking vinterkängor. Samma modeller varje säsong, uppgraderar bara storlek ;)

• Mammasan

Säger som alla andra. Kavat, Viking, Timern o även Adidas. Gummistövel rekommenderar jag varmt Tretorn scuba child.

Svar på tråden Skor till knubbiga fötter?