• linneajohans

Blir inte gravid..

Jag och min sambo har vart tillsammans i 2 år och har under hela tiden inte käkat/använt något preventivmedel. Vi har under åren tänkt att "blir det ett plus på stickan, så är det så" - men vi har inte försökt att pricka in det direkt. 

Men för ett halvår sedan så började vi känna ett drag till att bilda vår egna lilla familj. Att få en liten bebis att ha här hemma vore som en dröm. Så vi började helt enkelt att räkna ut när min ägglossning var och försöker än idag att pricka rätt - men det går inte. 2 år utan något som helst plus på stickan. 

Vi är rädda att det ska vara något fel med oss. Han som är målvakt och har fått många hårda bollar på sitt underliv, och jag som käkat mycket tabletter under mina år. Samtidigt som vi måste gå till gyn/doktor och kolla oss så känns det så jobbigt.. Vill inte veta vad svaret kan vara Rynkar på näsan 

Är det någon som känner igen sig? Som också haft sex utan preventivmedel men ändå inte fått ett plus på stickan? Men som kanske senare, efter lite tid - fått det? Berätta gärna.

• Svar på tråden Blir inte gravid..
  • MissBakpulver

Du skriver att du har ätit mycket tabletter under åren. Äter du treo?
    Sluta med det i sådana fall. För mig fungerade det som preventivmedel utan att jag fattade det.

• linneajohans
    MissBakpulver skrev 2014-07-01 13:32:13 följande:

Du skriver att du har ätit mycket tabletter under åren. Äter du treo?
    Sluta med det i sådana fall. För mig fungerade det som preventivmedel utan att jag fattade det.

Jag har inte ätit treo dagligen, men alvedon och ipren i överdrivna doser. Har även haft en depression och fått tabletter utskrivna. 
  • Unaangelita

Har läst mig till att man inte heller ska använda Ipren då det kan minska kvinnors möjlighet att bli gravida, enligt 1177 Vårdguiden.
    Jag o gubben är typ i samma sits som er. Inga preventilmedel men inget plus på stickan. Blir det ingen graviditet detta år får vi vända oss till sukvården, även om det känns jobbigt.
    Hoppas det löser sig för er!

• linneajohans
    Unaangelita skrev 2014-07-02 03:48:51 följande:

Har läst mig till att man inte heller ska använda Ipren då det kan minska kvinnors möjlighet att bli gravida, enligt 1177 Vårdguiden.
    Jag o gubben är typ i samma sits som er. Inga preventilmedel men inget plus på stickan. Blir det ingen graviditet detta år får vi vända oss till sukvården, även om det känns jobbigt.
    Hoppas det löser sig för er!

Jaha, men vad konstigt. Då får jag se till att sluta använda Ipren! Hoppas att det löser sig för er också, och att ni slipper sjukvården! 
Svar på tråden Blir inte gravid..