• kiwi81

Ngn med fyra barn i 7-sitsig bil? Hur placerar ni bilbarnstolarna?

Som rubriken lyder. Vi väntar vårt fjärde barn och kommer snart ha fyra barn i åldrarna 6, 4, 2 år och nyfödd. Vi har en 7-sitsig peugeot 807 och funderar nu på vilket sätt som är det smidigaste att placera 2 bakåtvända bilbarnstolar, en framåtvänd bältesstol och ett babyskydd...

Har ni ngn av barnen i passagerarsätet fram, tre barn i baksätet och en vuxen längst bak?

Eller sitter båda vuxna fram och så har ni 3 barn i mittensätet och 1 barn längst bak?

Eller har ni två barn längst bak och 2 barn i mitten?

Eller är det smidigast om en förälder sitter med babyskyddet lägst bak?

Ja, det finns många alternativ. Hur har ni gjort? Vad funkar bäst för er och varför?

• Svar på tråden Ngn med fyra barn i 7-sitsig bil? Hur placerar ni bilbarnstolarna?
  • strojes

Jag är inte i den sitsen själv men en av mina grannar är och nu när de ska bila ner till Italien har de en 6-åring fram, en 6-åring bak tillsammans med mamman och bebisen och en 8-åring längst bak.
    Det är nog så jag skulle placera oss om vi var i den sitsen också iaf vid längre resor när två vuxna är med.

• Mika86

Har en sharan.
    2 bilkuddar längst bak och 2 bakåtvända stolar i mittenraden

• kiwi81

Strojes, ja, det är nog så man får göra vid långresa för att få så mkt packutrymme som möjligt!

Mika86, hur har ni gjort med det tredje sätet i mittenraden? Har ni plockat bort det för lättare åtkomst till den tredje raden?

• Mika86
    kiwi81 skrev 2014-07-02 19:49:24 följande:

Strojes, ja, det är nog så man får göra vid långresa för att få så mkt packutrymme som möjligt!

Mika86, hur har ni gjort med det tredje sätet i mittenraden? Har ni plockat bort det för lättare åtkomst till den tredje raden?

Nej det sätet är kvar men används inte, bli mindre trångt, ska vi packa mycket så trixa sig äldsta in i mitren, gå då framifrån.

Iom airbag fram så sätter ingen stol där och lättare att sätta fast de små barnen om man kan stå vettigt jämte
Svar på tråden Ngn med fyra barn i 7-sitsig bil? Hur placerar ni bilbarnstolarna?