• netis83

åka på tjejmiddag 40 minuter från las??

Hej
    Är i v 40 bm 7juli. Är bjuden på tjejmiddag ikväll med nån extra överraskning. Men vet inte om man ska våga åka. Hon som har middagen bor ca 40 minuter till närmaste lasarett. Jag väntar mitt andra barn och får höra det kan gå så fort andra gången....
    Ska jag våga åka?? Hur skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden åka på tjejmiddag 40 minuter från las??
  • Leeloo

Hade jag inte haft några känningar alls så hade jag åkt.

Mvh/ V40 och var på tjejmiddag igår ca 30 min från bb, men tog egen bil ;)

• zooägaren

40 min till närmsta lasarett? det är väl inget.. :) 
    Det är många som bor flera timmar ifrån närmsta lasarett :) 

Jag är hård , men ärlig!
  • Dixie

Jag hade åkt - om det finns någon som kan köra mig till bb om det skulle sätta igång! 

• Leeloo
    Dixie skrev 2014-07-01 11:10:55 följande:

Jag hade åkt - om det finns någon som kan köra mig till bb om det skulle sätta igång! 

Det finns alltid ambulans i värsta fall, eller taxi. ;)
  • netis83

Ja min kille och min son ska följa med hennes man och barn till ett annat hus medans vi har tjejmiddag ;) Så min kille kör, vi har bb väskan och barnstolen ditsatt i bilen.

Har haft känningar men var inne på kontroll igår och allt var ok. inget öppen än. Ska tillbaka på Torsdag.

Är säkert bara hönsig. vill bara veta hur andra gravida hade gjort.

Tack för ni svarar på min tråd

• thecrazyone

Jag hade åkt! Folk bor bra mycket längre ifrån sjukhus än så, själv har jag ca 50 minuter till förlossningen hemifrån mig, tycker inte att det är något konstigt? De två senaste förlossningarna har gått relativt snabbt, har hunnit in ändå.

• Limaliie

Vi har drygt 30 min till närmsta förlossning, ser inte problemet. Klart du ska åka.

Svar på tråden åka på tjejmiddag 40 minuter från las??