• Plisan

Tips på doppresent

Hej!Min kusins dotter ska döpas om några veckor och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa i doppresent. Har ni några tips? Vad brukar ni ge bort eller vilka presenter uppskattade ni mest när ert barn döptes?

• Svar på tråden Tips på doppresent
  • Erizajo

Om du är pysslig av dig kan du köpa ett tittskåp och inreda själv, finns massor av saker att köpa till googla på miniatyrer eller tittskåp, panduro har lite också, jag har gjort med namn och födelsedata, det blir ju väldigt personligt och inte stor risk att nån har lika :)

• Comet

Jag köpte en namntavla i doppresent förut och den uppskattades mycket! Ett presentkort hos en fotograf tycker jag är en rolig idé också!

• Erfdgt

Det beror ju lite på vad man har för budget och hur nära man står barnet.

Om familjen har hus och trädgård, så kan ju ett fruktträd som får växa ikapp med barnet vara något. Annars kanske en kokbok med barnmat och ett fint set med tallrik och bestick kan vara något. Alternativt en mysig stickad filt, alltid bra att ha. 

Rofa har fina och personliga prylar, i flera prisklasser. Några av mina favoriter är dessa.
    www.rofa.se/doppresenter/gosedjur-med-namn-rosa/
    www.rofa.se/doppresenter/lara-gavagn-med-namn-vit/
    www.rofa.se/doppresenter/gitarr-star-med-namn/
    www.rofa.se/doppresenter/resvaska-star-med-namn-1/
    www.rofa.se/doppresenter/gunghast-med-namn-elefant-1/
    www.rofa.se/doppresenter/dockvagn-dop/
    www.rofa.se/doppresenter/kanin-med-broderat-namn-creme/

• mammalovis

Vi fick födelsedagståg, smycken, bäddset med namnet på, en bok med henne som hjälte, sparbössa. Annars är ju ett fint matset trevligt också. Tanken med ett träd gillar jag också. Jag kan tycka att just en doppresent är roligare om den varar några år, så kläder tycker jag personligen är synd då är urvuxna på några månader.

Svar på tråden Tips på doppresent