• fridamb

    Salt drottninggatan

    I helgen gick jag tillbaka till Salt på drottninggatan för att lämna tillbaka ett linne som noppat sig efter endast 3 användningar. 

    Biträdet i butiken kunde inte ge mig pengarna tillbaka eftersom det bara hade inkommit ett annat linne med samma problem. 

    Jag gick med på att få ett nytt likadant linne, men då de inte hade det i min storlek, gick jag med på att få ett i en annan färg, men det fanns heller inte i min storlek. 

    Jag kunde heller inte få tillgodo, för butiken har inte det säger biträdet. 

    Hon plockade istället fram ett antal andra linnen i andra modeller och jag spenderade en halvtimme i butiken för att försöka hitta något att byta till. Tyvärr utan resultat. 

    Då biträdet gick med på att skriva en kommentar på mitt kvitto så att jag skulle kunna komma in en annan gång (inom 1 månad) och försöka hitta något annat, uttrycker hon sin åsikt:

    "Jag kan inte förstå hur man kan komma tillbaka med något som bara kostar 180kr".

    Extremt dålig kundservice. Kommer inte att handla i denna butiken mer. Vill bara varna andra. 

    Läste även denna tråd som verkar handla om samma butik: www.familjeliv.se/forum/thread/57034169-salt-butik-forsokte-salja-ett-anvant-linne


    Salt drottninggatan
  • Svar på tråden Salt drottninggatan
  • Chianti

    Den där kommentaren har jag också fått i butiker "Ingen annan har klagat". Helt ointressant, DEN HÄR varan är krympt/tappat färg/gått sönder, och det är det enda som är relevant.
    Dra ut lämpligt stycke ur konsumentköplagen, maila dem det, förklara för dem att du förväntar dig pengar tillbaka eller ny produkt enligt lag och be dem svara dig hur de tänker göra. Inte ska du hålla på att åka fram och tillbaks, det är deras problem att meddela dig hur och när du kan få en ny produkt.
    Konsumentköplagen brukar ta skruv. :)


    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
Svar på tråden Salt drottninggatan