• Delalou

Hjälp ang arbetssituation

Jag är för tillfället mammaledig, hemma med min dotter född i juni 2013. Den 15 sep ska jag gå tillbaka och jobba igen. Nu är jag ju gravid och kommer då vara nästan halvvägs i graviditeten. Min arbetsgivare vet inte det än. Jobbar som sjuksköterska på en klinik med två vårdavdelningar. En med väldigt tunga patienter och en med patienter som är mycket piggare. När jag väntade dottern jobbade jag till en vecka före bf på den lättare avdelningen. Men nu har jag blivit omplacerad till den tyngre avdelningen, där jag verkligen inte vill arbeta som gravid. Har jag något att säga till om? Hur och när ska jag ta upp detta med min chef? Hon är inte lätt att ha å göra med så jag gruvar mig väldigt för det.

• Svar på tråden Hjälp ang arbetssituation
  • Maramina
    Delalou skrev 2014-06-30 12:14:07 följande:

Jag är för tillfället mammaledig, hemma med min dotter född i juni 2013. Den 15 sep ska jag gå tillbaka och jobba igen. Nu är jag ju gravid och kommer då vara nästan halvvägs i graviditeten. Min arbetsgivare vet inte det än. Jobbar som sjuksköterska på en klinik med två vårdavdelningar. En med väldigt tunga patienter och en med patienter som är mycket piggare. När jag väntade dottern jobbade jag till en vecka före bf på den lättare avdelningen. Men nu har jag blivit omplacerad till den tyngre avdelningen, där jag verkligen inte vill arbeta som gravid. Har jag något att säga till om? Hur och när ska jag ta upp detta med min chef? Hon är inte lätt att ha å göra med så jag gruvar mig väldigt för det.