• Skuttan83

Hjälp vid val av syskonvagn

Kommer att behöva en syskonvagn snart. Vill att man ska kunna vända liggdelen mot mig och även att man ska kunna göra de med sittdelen. Svängbara framhjul är också ett stort plus. På buggaboo donky kan man vända sittdelen som man vill, men den är ju så dyr!

Vad finns de fler för märken å modeller med dessa funktioner? Vilka vagnar har ni, vad är ni nöjda med mindre nöjda med? Vill ha så många tips som möjligt.

• Svar på tråden Hjälp vid val av syskonvagn
  • E2012smamma
    Skuttan83 skrev 2014-06-29 11:37:39 följande:

Kommer att behöva en syskonvagn snart. Vill att man ska kunna vända liggdelen mot mig och även att man ska kunna göra de med sittdelen. Svängbara framhjul är också ett stort plus. På buggaboo donky kan man vända sittdelen som man vill, men den är ju så dyr!

Vad finns de fler för märken å modeller med dessa funktioner? Vilka vagnar har ni, vad är ni nöjda med mindre nöjda med? Vill ha så många tips som möjligt.

Vi har precis beställt en donkey!

Dyrt men fortfarande billigare så beställde vi från Holland för 12.000:-

Dels för att den är smidig att göra om till singelvagn ( det är så vi kommer använda den mest eftersom storebror kommer gå mest han är 2,5 ) och dels för att den tar 17 kg per säte så vi hoppas kunna ha den ett bra tag!
  • RöttÄrSött

Emmaljunga Viking double och Kronan Syskon är två som kopierat Donkeyn i de funktionerna :) vikingen kommer med lufthjul efter sommaren.

• E2012smamma
    RöttÄrSött skrev 2014-06-29 12:51:19 följande:

Emmaljunga Viking double och Kronan Syskon är två som kopierat Donkeyn i de funktionerna :) vikingen kommer med lufthjul efter sommaren.

Hm vad jag sett är det bara bugaboo man kan göra om till enkelvagn?
  • HimmelHav

Vi har en city select. Den kan man enkelt göra om till enkelvagn, den är smal och smidig och lätt att fälla ihop/ut. Sittdelarna går tt vända åt båda hållen och man kan även fälla ner och upp dem om barnen somnar. Vi har just bytt ena från liggdel till sittdel (nu när även lilla sitter, 5 månader) och är jättenöjda! Det enda är att den stora inte kan sträcka ut benen eftersom fotdelen är som den är. Har man en lång 3-åring som äldsta skulle jag inte rekommendera den.

• Mendurå

Basson duo är en billigare vagn med vändbara delar. Helt ok enligt mig. Går inte göra om till enkelvagn dock.

Kostade ca 6000 har jag för mig med två sittdelar och en liggdel.

• Ja82

Lånar tråden.. Vilken holländsk sida beställdes Donkeyn ifrån?

• E2012smamma
    Ja82 skrev 2014-06-29 21:58:32 följande:

Lånar tråden.. Vilken holländsk sida beställdes Donkeyn ifrån?

Babyplus. Men de har tydligen höjt priserna lite sen 1/5 men man får istället m en organizer och en dyna det är nog värt en 12-1300:-
Svar på tråden Hjälp vid val av syskonvagn