• LiaSthlm

Mobilabonnemang

Idag ringer vi med tele2 men är inte nöjd med dem pga mycket strul.
    Ska byta för både mig som ringer mest och mina barn 14/11 år som surfar och smsar mest. Så för dem ska det vara 3 gb surf.

Vad har ni för abonnemang och hos vilken operatör?
    Vad betalar ni?

• Svar på tråden Mobilabonnemang
  • 880215

Hej!

Vad har ni haft för strul med Tele2?

• 880215
    MagnusAnd skrev 2015-01-05 14:27:40 följande:

Hej,

Jag har tvillingar som är 10 år nu och de har haft Universal Telecoms Surf abonnemang i 2 år, vilket fungerat ganska bra (kostade 57:-/mån då jag tecknade det). Obegränsat med Surf. Dock så har de börjat ringa och SMS:a en hel del senaste året och då blev det inte riktigt så billigt längre (uppkopplingskostnaden gjorde att det drog iväg). Jag hittade dock ett väldigt bra abonnemang som heter VIMLA (Telenor ligger bakom det). För 100:-/mån får man 60 samtal + 60 SMS/MMS ... alternativt så är det obegränsat med samtal/SMS för 150:-/mån.
    Surfmängden för studenter är för närvarande 2 GB/mån vilket räcker gott för våra barn (räcker inte 2 GB så kostar det 50:- extra för att få 5 GB).
    Detta abonnemang har både barn och min Mamma bytt till.

Man betalar genom att ange betalkort (så inga fakturor).

Man kan dessutom få rabatt. 10:-/mån för varje person man tipsar. Denna rabatt får både den som tipsar och den som blir tipsad.
    Vill du/ni testa på VIMLA och vill få 10:- rabatt per månad så använd gärna min tipslänk nedan:
    vimla.se

Lycka till.

Det första abonnemanget är väl egentligen menat för surfplattor?
  • kanjagblirik

Kör också Vimla just nu p.g.a. att man fick gratis fram till nyår. Satt på 200 kronors dealen som student men valde att gå ner till 150 just för att spara den där extra 50 lappen. Mycket av surfandet går att göra mot Trådlöst Wifi som vi har i hemmet.

Är man student så tycker jag att Vimla samt Comviq är 2 vettiga alternativ prismässigt. Sen beror det helt på var i landet man bor. 3 har en stor fördel i Skåne om man pendlar till Danmark med hänsyn till att det inte kostar något extra.

För mig är tillgängligheten det som jag värderar mest, dvs folk skall kunna nå mig på hyfsat normala platser i civilisationen.

Svar på tråden Mobilabonnemang