• 11yearsold

Grannfamilj...

Hej..

Jag har en djävulsk grannfamilj bredvid mig..
    Tänkte berätta hela "storyn":

Jag är en tjej på 11 (snart 12) år. Jag mår dåligt, RIKTIGT dåligt. P.g.a mina grannar. 

Hela j*vla familjen är idioter, riktigt j*vla dumma i huvudet. (Ursäkta mitt språk, men min ilska är stor.)

The Fucking Family:

Mamman (Alias: Stormage): Föder barn ofta (de är snart 12 i familjen), försörjer sig på barnbidraget och att dela ut reklam, dammsuger 20 gånger per dag (lita på mig, jag har räknat) och går aldrig ut (vampyrhud till 100 %).

Pappan (Alias: Idioten): Trakasserar grannskapet genom att peka finger i fönstret och skrika oacceptabla ord genom fönstret, åker bil fram och tillbaks ofta (har sökt på internet och det står att de har 2 hus/lägenheter, men ingen av de bor i den andra lägenheten/huset?), jobbar även om han är sjukskriven (han delar ju ut reklam...?) och misshandlar barnen (är inte 100 % säker, men det låter som det ibland, en hög smäll och hjärtskärande skrik...).

Storasystern (Alias: Arslet/Den värsta): Får utbrott ibland och skriker massa saker genom fönstret till våra normala grannar och bl.a till oss, är riktigt elak (hon har gått i min skola, jag blev i princip mobbad), tar hand om alla barnen ensam, röker och är allmänt idiot. 

Lillasystern (Alias: Monstret): Skriker, skriker och skriker och gråter. Hela tiden. Låter som att hon har autism...

Sen är det flera stycken bebisar, men orkar inte nämna de (inte direkt deras fel..)
    Plus så finns det 2 söner också.

Ett inlägg som jag skrev på facebook, 16 April 2014:
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Ja...
    Vi har några grannar.
    Ja, flera stycken.
    Men en grannfamilj är helt sjuka i huvudet.
    1. De skriker h*ra, h*tler, ful o.s.v. och pekar finger när man går förbi de.
    2. De dammsuger MINST 20 gånger per dag.
    3. De har polisanmält min pappa och flera andra helt utan orsak.
    4. De skriker, bankar och gör en massa saker dag ut och dag in.
    5. Anklagar min pappa för att vara alkoholist och pedofil.
    6. Kränker grannskapet.
    7. Har jävligt höga staplar med reklam i trapphuset.
    8. Den 14/15-åriga tjejen röker i trapphuset.
    9. De är ungefär 12 stycken i familjen i en 3:a.
    10. Låter som om de misshandlar barnen.
    11. Alltså helt JÄVLA SJUKA I HUVUDET!
    Okej, då börjar ni tänka såhär: Anmäl de då?
    Jo, vi har gjort minst 10 gånger till polisen, hyresgästföreningen, jo, vi har försökt allt.
    Ingen tror på oss, nej, dem är ju bättre människor än oss i deras ögon...
    Jag är jättetrött på mornarna, så trött att jag nästan inte kan gå upp på morgonen för att de gapar och skriker och dessutom dammsuger, PÅ MORGONEN! Och sen när jag ska gå till skolan, skriker de massa fula ord efter mig ... Den familjen har allvarliga psykiska problem, tror jag...
    Varje dag när jag går förbi de höga tidningsstaplarna tänker jag, tänk om det skulle börja brinna i trapphuset, ingen skulle komma ut. (I.a.f inte i ut ur den säkraste vägen). Varje dag tänker jag så, jag är livrädd. 
    Och med tanke på allt gapande och skrikande så kanske jag och min familj får sömnproblem p.g.a dem. Och då kanske jag får sämre på proven i skolan o.s.v o.s.v o.s.v ... Jag förstår inte ... hela 3 år har allt detta hållit på ... t.ex nu är jag jättetrött p.g.a dem JÄVLA grannarna. 
    Innan dem flyttade hit till Charlottenborg bodde dem ju i ****, där tyckte heller ingen om dem. 
    Ofta så hör man stora smällar och barn som skriker hjärtskärande, misshandlar dem folk där inne?
    Dem har gjort flera olika brott och kränkt en massa folk.
    Vad tänker dem med? Ändan eller?
    Dessutom röker den näst yngsta tjejen. Det är inte klokt! Hon verkar inte kunna läsa, det står på paketen. "Skadligt, 18-årsgräns". Föräldrarna gör ingenting!
    Och ofta så säger dem att de ska polisanmäla oss för att pappa har jagat barn.
    Har han gjort det? NEJ!
    Jag mår psykiskt dåligt p.g.a allt det här. Det är som tortyr!
    Efter allt det här tänker ni väl: Flytta då? 
    Men nej, vi fortsätter att kämpa, att ge upp är att förlora. Vi ska kämpa tills det verkligen händer nåt.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Nu tänkte jag gå lite närmare in på anmälningarna som vi fått....

1. Det var en dag då pappa satt på bänken utanför våran lägenhet. Pappa brukar sitta där ibland och prata med grannarna. Han blev lite hungrig och sa att han skulle gå in. Han var ungefär 2 meter ifrån lägenhetsporten då storasystern och en av sönerna som stod 1 meter ifrån honom. Pappa gick mot porten och låtsades inte om de. Helt plötsligt börja dem skrika och springa med händerna i luften... Man bara OK? I.a.f pappa undrade varför och nästa dag stod det här i tidningen: 
    www.mvt.se/blaljus/brott/

2. Det var en helt normal dag då pappa kolla mejlen. Vi hade blivit kallade till soc... Pappa tänkte: Varför?? Då hade de visst anmält att pappa är en pedofil och alkoholist, att han slår mig och min lillasyster varje dag och att vi skriker: "Pappa, sluta!" och att jag ser ledsen ut hela tiden. Pappa bad soc att komma hem till oss för att pappa har det svårt (ryggen...). Hon kom till oss några dagar senare och pratade. Sen dess har inget hänt...

Det är ABSOLUT inte sant.
    Lovar.

Och så har de polisanmält våra grannar för ofredande mot storasystern m.m. 
    Som inte har hänt ens.

Jag mår dåligt.

Vad ska jag göra?

/

Den fruktansvärt arga och trötta 11-åringen.

• Svar på tråden Grannfamilj...
  • Anonym (.)

Du kan kontakta hyresvärden ang reklamen i trapphuset då det är brandrisk och inte lov att sätta saker där. Du kan ringa soc och säga att mamman och pappan bor på samma adress. Om dom har ett till boende betalar soc säkert hyran och så får dem 2underhåll

• 11yearsold
    Anonym (.) skrev 2014-06-29 10:33:30 följande:

Du kan kontakta hyresvärden ang reklamen i trapphuset då det är brandrisk och inte lov att sätta saker där. Du kan ringa soc och säga att mamman och pappan bor på samma adress. Om dom har ett till boende betalar soc säkert hyran och så får dem 2underhåll

Det har du helt rätt i, vi har försökt med reklamen, och de börjar ta bort dem. Det där med soc har vi pratat om, och vi ska anmäla de så snarast möjligt. 
  • Anonym (.)

Om pappa är sjukskriven men arbetar med reklam kan du även anmäla till försäkringskassan.

• Anonym (.)

Hoppas det löser sig för dig. Du är i en känslig ålder och ska inte behöva må dåligt pga dina grannar. Kram

• 11yearsold
    Anonym (.) skrev 2014-06-30 12:43:32 följande:

Om pappa är sjukskriven men arbetar med reklam kan du även anmäla till försäkringskassan.

Ja, faktiskt. Men vi har inte vågat direkt, för att försäkringskassan och alla de andra är på deras sida.
  • 11yearsold
    Anonym (.) skrev 2014-06-30 12:45:36 följande:

Hoppas det löser sig för dig. Du är i en känslig ålder och ska inte behöva må dåligt pga dina grannar. Kram

Tack snälla du {#emotions_dlg.flower}

Kram.
  • Anonym (usch)

vilka galna grannar stackars er!

1- socanmäl de om och om igen 
    2-anmäl de på resp skola dagis till kurator förskolechef osv
    3- anmäl de till försäkringskassan
    4-polisanmäl de ( efter att ha kollat vilka bidrag de får från vem ) samt för stalking/trakasserier
    5-kolla om de har andrahandshyresgäster i sina andra lgh och anmäl de till skattemyndigheten-samt soc om de får bidrag

ROPA TILLBAKA DÅ DU GÅR FÖRBI PÅ MORGONEN

lycka till ! Hoppas allt blir bra :)

• Anonym (**)

En 11-åring som redan är insatt hur soc funkar, har koll på vad grannarna har för bidrag osv.

Hur ofta stöter man på sådana 11-åringar?

• Anonym (**)

Tycker dina föräldrar tänker fel som inte flyttar. Är er hälsa inte viktigare än att få rätt mot dessa människor, då prioriterar dina föräldrar fel, tycker jag.

• Ivan52x53
    Anonym (**) skrev 2014-06-30 23:16:29 följande:

En 11-åring som redan är insatt hur soc funkar, har koll på vad grannarna har för bidrag osv.

Hur ofta stöter man på sådana 11-åringar?

De pratar nog ganska mycket med varandra om den familjen, och då lär man sig.
  • 11yearsold
    Anonym (usch) skrev 2014-06-30 23:14:54 följande:

vilka galna grannar stackars er!

1- socanmäl de om och om igen 
    2-anmäl de på resp skola dagis till kurator förskolechef osv
    3- anmäl de till försäkringskassan
    4-polisanmäl de ( efter att ha kollat vilka bidrag de får från vem ) samt för stalking/trakasserier
    5-kolla om de har andrahandshyresgäster i sina andra lgh och anmäl de till skattemyndigheten-samt soc om de får bidrag

ROPA TILLBAKA DÅ DU GÅR FÖRBI PÅ MORGONEN

lycka till ! Hoppas allt blir bra :)

Vi vet liksom allt det och jag förstår. Jag vet inte alla polisanmälningar pappa och mamma gjort, men ska kolla upp det. Jag vill veta vad jag ska göra med hälsan också, för jag mår inte bra.

Tack!
  • 11yearsold
    Anonym (**) skrev 2014-06-30 23:18:50 följande:

Tycker dina föräldrar tänker fel som inte flyttar. Är er hälsa inte viktigare än att få rätt mot dessa människor, då prioriterar dina föräldrar fel, tycker jag.

Vi har inte råd att flytta...
  • 11yearsold
    Ivan52x53 skrev 2014-06-30 23:23:38 följande:
    De pratar nog ganska mycket med varandra om den familjen, och då lär man sig.
    Ja, ni får tro vad ni vill, men jag är i.a.f 11 år.
Svar på tråden Grannfamilj...