Visflicka skrev 2014-06-28 13:05:06 följande:
Jag anser inte att man behöver köpa allt nytt. Det mesta har jag fått, vagn får vi låna en hyfsat ny och en bärsele som är använd en gång har jag inhandlat. Det enda som jag funderat på just nu av nyare modell är just bilbarnstol och barnstol. Och detta därför att det handlar om säkerhet. Vi åker inte så mycket bil och det kommer nog inte bli så mycket heller men när det väl händer vill man ju vara säker. Så trots att enbart min kusin använt den så är den ju åtta år gammal och plast blir ju dåligt med tiden. Så jag har lite beslutsångest.
Du tänker helt rätt, babyskyddet har ju överskridit sin rekommenderade livslängd och bör därför kasseras.
Önskar ni fler barn så får ni ju användning för babyskyddet fler gånger, annars kan det säljas när ni använt det klart utan att förlusten behöver bli så stor. Jag har precis köpt nytt babyskydd med bas för 1195 kr på kampanj, till tredje och sista barnet, stolen till storasyskonen hade inte varit för gammal men jag hade redan sålt den. Runt 700 hoppas jag kunna få när jag säljer det sedan, då kommer det ju fortfarande vara under ett år gammalt. Ingen stor kostnad i slutändan.