• grispadda

uteblivet missfall - vad jag inte var beredd på

Hela förloppet finns på min blogg ayona-mytime.blogspot.se om någon vill få mer inblick. Just nu är jag mest nyfiken om fler varit med om samma sak. Fick tabletter cytotec av barnmorskan när vi konstaterat att det inte fanns någon hjärtaktivitet. Efter knappt 2 timmar fick jag kraftiga värkar o gick in på toaletten. Jag fick ta i med en värk en gång o kände hur något kom ut men det hängde kvar så jag papper för att torka bort det jag trodde skulle vara levande blodklumpar. Men fel hade jag. Det var hela fostersäcken, helt intakt och o genom den såg jag/vi vårt barn. Inte större än halva mitt lillfinger men huvud, kropp, armar o ben, ögon öron fingrar o tår kunde vi se. Jag va i chocktillstånd. Trodde inte det var möjligt !! Så liten o så skör men så älskad o efterlängtad o nu sååå saknad. Någon som varit med om samma sak eller vet något om det har med tabletterna att göra??

• Svar på tråden uteblivet missfall - vad jag inte var beredd på
  • annaba

Fick också ut hela hinnsäcken intakt. Nu var mitt MF i och för sig så tidigt att embryot var knappt synligt. Men ja, precis samma upplevelse att det är en skimrande, halvt genomskinlig bubbla som kom ut.

Utöver det, även det lilla av moderkakan som bildats kom ut hel som en större klump av levrat blod, cirka 45-60 minuter efter hinnsäcken.

• Anonym (Två missfall)

Hej!

Jag har haft två missfall, ett "vanligt" i v 9 och ett MA.

Under det vanliga missfallet gick jag på toaletten när det började tokblöda. Under en jättekramp kom en klump ut - det var precis det du beskriverGråter. Jag tog upp barnet och begravde det i trädgården, vem kan spola ner sitt barn?
    Efter två missfall fick jag en underbar liten dotter, men jag blir ledsen så fort jag tänker på det än idag. Livet är så skört.

Kram och ta hand om dig

• grispadda

Tack för svar. Hade ni fått någon hint eller förberedelse på att just detta skulle ske? Jag visste inget alls mer än att det skulle komma mkt blod o klumpar.... :( helt oförberedd...

• Proppellis

Hej

Jag var med om ungefär samma, alla mina graviditets symtom försvann i v 11 över en natt. I v 12 kom först små blödningar sen kom allt ut precis som du beskriver. Gjorde så fruktansvärt ont. Åkte in o gjorde ul o de sa att allt kommit ut utom lite rester som jag fick cytotec för att få ut. Läste alla skräck historier om de tabletterna att de kommer göra ont fast de är ju inte själv tabletterna som gör ont utan värkarbetet. Har nu haft blödningar ett par dagar och de har nu gett sig. Så när du nu fått ut allt är de mesta över har du någon tid för efterkontroll?

Det är ett helvete att gå igenom det här.

Massor av kramar??

• grispadda

Hej. Det är fruktansvärt att gå igenom o detta är min tredje gång på mindre än ett år. Vet inte vad jag gör snart. Nu när jag var inne o fick beskedet sa dem även att dem skulle göra en utredning o se om det finns någon orsak till varför det händer så jag fick en ny tid 1,5 vecka så ska dit för kontroll nästa fredag då vi också kommer få svar på proverna o göra ett nytt grundligare vUL o se om dem hittar något.... Är både nervös o lättad över att dem ska göra en utredning. Vill juh inte att det ska vara något fel :( Fick inte du någon ny tid för att se att allt kommit ut?

• Proppellis

Skönt ändå att du får en utredning. Är det ert första barn? Vi har 2 sen innan så vet ju att det går men fortfarande jobbigt då vi ville så mycket och hade ändå tagit oss förbi de mest osäkra veckorna. Ja jag har en tid på torsdag för kontroll.

• grispadda

Ja det är bra att dem gör det även fast vi båda är nervösa för ev svar. Min man har en son sedan tidigare så vårat första gemensamma Vi försöker få. Har juh iaf tydligen lätt för att bli gravid så det är jul bra... Ok. Så bra. Hoppas det går bra för dig på återbesöket.

• Dimisi

Vid KUB konstaterades det att mitt foster hade dött, troligen i vecka 11. Jag fick cytotec för att starta utdrivningen, och mitt lilla "barn" kom ut så litet och fint i sin hinnsäck.

Men jag kan inte säga att jag blev förvånad. Självklart blev jag berörd. Det var både fint och sorgligt på samma gång.

Varför blev du så förvånad, grispadda? Fostret växer och utvecklas ju, så ju senare missfallet sker, desto större foster.

• grispadda

Dimisi ; jag har haft två missfall tidigare o ingen av dem har jag sett fostret eller hinnsäcken, bara massa levande blodklumpar. Jag trodde faktiskt att medicinen cytotec skulle "förstöra" fostret eller något. Ingen hade förklarat för mig att det fanns möjlighet att man kunde komma att se barnet eller så. Det jag fått förklarat var att jag skulle få ont, något kraftigare än mensvärk, blöda mkt o en del blodklumpar. Fick inte veta att jag skulle få som en krystvärk, trycka ut bebis med hinna o allt så jag blev verkligen överumplad o överväldigad... :/ kändes väldigt olustigt att inte veta ordentligt vad som kunde hända..

• Anonym (ensam)

Jag åkte in efter en blödning (50 mil hemifrån). Ingen hjärtaktivitet. Vari v14+2, men fostret dog i v.8. Åker 50 mil hem och får göra om proceduren med undersökningar och UL. Blev hemskickad igår med cytotec, har kommit ut mycket , men jag vågade inte titta på det, usch så makaber situation. Idag har jag ff ont och undrar hur länge det håller i sig? Blöder mindre men är matt och tom. Besviken på att jag inte fått ett UL, jag har ringt och varit orolig, hade besparat mig pysikiskt lidande. Har varit nedstämd nästan hela tiden och ej känt att vi var "två", bara känt mig ensam. Vilket jag viftat bort, men kroppen kanske visste att nåt var fel.

Googlade på cytotec och blev vettskrämd, gör inte saken bättre. Rädsla för att förblöda...och hemska smärtor, men än så länge har det gått ok. Hoppas man inte mår så psykiskt dåligt sen.

• Isprinsessa

För mig funka cytotec inte alls ! Inget har hänt ! ( konstaterat Ma i v 7 då jag trodde jag var i v 11. )

• Anonym (ensam)

Usch verkar vara så olika. Imorgon ska jag på återbesök, hoppas jag slipper skrapas. Har det ff inte hänt nåt?

Svar på tråden uteblivet missfall - vad jag inte var beredd på