Vad är rättvist?
Jag och mitt ex väntade barn tillsammans och det var planerat. 3 månader innan förlossning blir jag utkickad, han flyttar ihop med en annan tjej och säger att han inte vill ha något med mig eller barnet att göra. Nu är min dotter 5 veckor gammal och jag har inte hört något av honom, han svarar heller inte på mail och har bytt nummer så jag ej kan nå honom. Jag har ännu inte skrivit på faderskap, men jag ska göra det så snart jag kan.. min lilla tjej har svår kolik och skriker i princip hela dagarna och nätterna så har inte riktigt haft ork.. jag var tvungen att flytta in hos mina föräldrar då jag är arbetslös och dumt nog förlitade mig på att mitt ex skulle försörja oss.. Jag är 20 år, han är 31. Hur som helst så är han ju ändå skyldig till att betala underhåll till mig. Han är höginkomsttagare och jag funderar på hur mycket som är rättvist för honom att betala? Jag kan tycka 1200 är ganska lite, går det att få högre än så och hur går jag tillväga då? Då jag inte kan få tag på honom så måste jag diskutera detta med familjerätten va? Behöver verkligen hjälp, vad skulle ni gjort?