• Anonym (Frågande)

Dom förkunnad men IVO riktar kritik mot vårdnadsutredningen

vad händer då??

Jag och mitt ex har nyligen varit i TR och tvistat om våra barns vårdnad/boende.

Domen har kommit och den har följt vårdnadsutredningen som hävdar att barnen skall bo VV och vi skall ha gemensam vårdnad.

Socialtjänsten som utförde vårdnadsutredningen har varit under utredning av IVO som nu riktar kritik mot deras utredning och pekar på att den bla är partisk mm mm.

Min fråga blir nu, vi har ju en dom, baserad på DEN utredningen, vad händer med domen??

• Svar på tråden Dom förkunnad men IVO riktar kritik mot vårdnadsutredningen
  • Anonym (Soc.)

Det händer ingenting med den domen. Den kvarstår tills någon överklagar. Och vid ett överklagande är ju ivos kritik ny information. Men den utredningsbristerna påverkar inte domen.

• Anonym (Frågande)

oka tack för infon!

Antar det kan vara svårt att hitta ngn här som varit i samma sits?

• Nalliwer

Nä, oddsen för att hitta någon som varit i samma situation torde vara en lågoddsare. Men det är precis som Anonym (soc) säger. Händer inget med domen men är ju som upplagt för ett överklagande om någon inte är nöjd med tingsrättens dom.

• Anonym (Frågande)
    Nalliwer skrev 2014-06-29 21:08:06 följande:

Nä, oddsen för att hitta någon som varit i samma situation torde vara en lågoddsare. Men det är precis som Anonym (soc) säger. Händer inget med domen men är ju som upplagt för ett överklagande om någon inte är nöjd med tingsrättens dom.

Skönt att det inte verkar hända så ofta men samtidigt trist då jag gärna velat ha kontakt med någon annan i samma sits :)

Just det här att det verkar väldigt ovanligt kan det helt enkelt bero på att de utredningar som är udnermåliga sågas i TR och ombuden lägger fram tydliga bevis på varför den är just undermålig?

Svar på tråden Dom förkunnad men IVO riktar kritik mot vårdnadsutredningen