knyta an till bonus
För andra gången är jag nu bonusmamma. Har inga egna barn och vill inte ha än på flera år.
Jag lever ihop med mitt livs kärlek och är enormt lycklig, men jag har haft lite svårt att knyta an känslomässigt till hans barn och vet inte hur jag ska göra för att komma dit. Jag är 30 år, han 28.
Förra gången jag hade bonus kretsade mitt liv kring det barnet,och jag var verkligen som en extramamma. Jag hade väldigt starka känslor för bonusen, vi levde ihop som en familj och vi trivdes jättebra ihop. Uppbrottet var dock traumatiskt för mig. En snabb separation och ingen kontakt med barnet.
Nu har jag som sagt flera år senare ett bonus barn på 5,5 år jag inte fått samma koppling till. Jag vet att man inte måste, men jag vill!
Jag vill känna att vi är en familj, och att jag älskar barnet. Något jag skäms att erkänna att jag faktiskt inte gör. Vi har levt ihop ett halvår.
Tragiska omständigheter har gjort så att barnet förmodligen inte kommer ha något umgänge med sin egen mamma då hon inte är kapabel till att ta hand om sitt barn. Då känns det som jag har ännu mer press på mig att kliva in och upp.
Är det någon som förstår och kan komma med förslag på hur jag kan tänka/göra?
Vill inte känna att 'det är hans barn och hans ansvar' som jag gör just nu...