Sluta med välling?
Finns det egentligen en ålder där man "bör" sluta med välling?
Det finns åsikter kring bl.a.
? napp
? blöja
Finns det kring välling också?
Hur länge drack era barn välling?
Finns det egentligen en ålder där man "bör" sluta med välling?
Det finns åsikter kring bl.a.
? napp
? blöja
Finns det kring välling också?
Hur länge drack era barn välling?
Välling dricker även vuxna så varför sluta innan barnet vill sluta?
Min syster är 37 och dricker välling varje morgon. Att ställa frågan om vilken ålder man skall sluta med välling är som att fråga vid vilken ålder man skall sluta äta gröt, dricka mjölk, äta skinka.
Varför skall man sluta dricka välling?
TS, jag måste bara ställa en motfråga: vid vilken ålder tycker du att man skall sluta äta gröt? När slutade ditt barn äta gröt?
Jag tackar för era svar och det var precis det svaret jag önskade. När jag ibland pratar om min 3,5 åring och hennes vällingvanor (dricker morgon och kväll) så får jag ibland reaktioner på det medan jag inte tycker det är något konstigt alls. Så därför jag ville höra vad folk säger...
Jag tackar för era svar och det var precis det svaret jag önskade. När jag ibland pratar om min 3,5 åring och hennes vällingvanor (dricker morgon och kväll) så får jag ibland reaktioner på det medan jag inte tycker det är något konstigt alls. Så därför jag ville höra vad folk säger...
Mina barn är 9 och 12 och börjar dagen med en mugg välling + nåt annat om de vill.
Som andra skrev, välling kan man dricka i alla åldrar.
När det gäller napp, så är det olika, en del barn får missbildade gommar av nappen, andra får det inte. En del tar till tummen istället och det är inte heller bra (båda mina syskon har haft tandställning pga de var tumsugare).
Blöja är en mognadsfråga, där mognar barn olika, inte ens på den tiden, när man påstår att barn var torra väldigt tidigt, så var barnen torra så tidigt. Jag vet fler än jag som hade olyckor (rätt många dessutom) upp till 4-5 årsåldern