Amning
Hej för ca 4veckor sen slutade jag att amma men ångrade mig o skulle vilja börja me de igen finns de några bra tips på hur man gör lr är de helt omöjligt att ja kan få igång mjölken igen?
Hej för ca 4veckor sen slutade jag att amma men ångrade mig o skulle vilja börja me de igen finns de några bra tips på hur man gör lr är de helt omöjligt att ja kan få igång mjölken igen?
Ingen aning men har du någon mjölk kvar? Enda sättet är väl att låta bebisen börja snutta om han /hon vill eller att prova att börja pumpa. Ring BVC sköterskan och fråga om råd.
Eller ring amningshjälpen om råd. Tror att du får bra råd från dem.
Provade att pumpa igår men de kom bara några droppar. De finns inte några tabletter som gör så att mjölken kommer tillbax?
Nej, men du kan prova låta barnet suga så kan det komma igång. Jag rekommenderar varmt Amningshjälpen på Facebook. De har en sluten grupp med många hjälpmammor som kan ge hjälp både via FB eller telefon! Finns även en fin hemsida, www.amningshjalpen.se
Hur gammal är bebisen? Spendera någon/några dagar i sängen och amma, amma och amma! Kör mycket hud mot hud och glöm inte äta och dricka ordentligt!