Psyket (Hjälp)
Hej,
Min pappa hängde sig i natt. En vän till min pappa anade att något var på gång och kontaktade polisen som skickade en patrull till pappa direkt. De hittade honom hängandes, men de kunde återuppliva honom och i dag ligger han på psyket.
Jag fick reda på detta imorse. Jag har varit i chock hela dagen, men det är inte förän nu som jag börjar inse att min pappa faktiskt försökte avsluta sitt liv i natt och att om inte polisen hade kommit dit i tid så hade han inte funnits mer.
Jag ringde precis till psyket där min pappa ligger och de sa att jag kan besöka honom i dag om jag vill. Jag kommer att åka till honom om några timmar. Men jag är rädd för hur jag kommer reagera när jag ser honom. Hur kommer han se ut? Kommer han ha märken runt halsen? Hur kommer han bete sig? Vill han ha mig där..? Jag kommer att åka dit ensam då min syster inte klarar av att åka dit, och jag vill inte ha med min pojkvän in. Jag vet att jag bör ha någon med mig, men jag vill inte ha någon annan med mig in än min syster. Då går jag hellre ensam.
Hur ska jag förbereda mig för att träffa honom? Hur är det inne på psyket? Kan jag köpa med mig chips och cola till honom eller är det inte alls okej?
Det gör så ont i mig.
Jag skulle verkligen uppskatta seriösa svar.