Hur lång tid tar det för försäkringskassan????
Börjar känna mig lite småstressad, är gravid i v 32. Skickade in alla handlingar gällande föräldrapeng/uträkning av sgi till f-kassan i början på maj. Var deltidsarbetslös juni 2013-mars 2014 så var mycket papper att skicka in på alla småanställningar osv. När jag inte hade hört något för ca 3 veckor sedan ringde jag dem och frågade när ärendet skulle vara handlagt. "Vi har inte fått in några handlingar från dig alls", säger hon i andra änden, hur sur som helst. Jag sa då att jag var helt 100 på att jag skickat allt och känner mig helt förtvivlad, varpå hon blir tyst någon minut. Plötsligt utbrister hon "oj då men hääär ligger allt, under ett gammalt ärende. Jag får nog kolla detta med den ansvariga så de ser över allt". Stenkoll.......... Eller inte.
Hursomhelst, hon säger sedan att jag måste anmäla föräldrapenning vilket jag då gjorde direkt på hemsidan. Några dagar efter får jag brev om att jag måste uppge för vilket barn jag söker. Suck. Ringde och uppgav. Trodde att jag redan gjort det via nätet men tydligen inte.
Men jag har inte fått svar än och nu har det snart gått 2 månader sedan allt skickades?!??? Jag vill ju veta hur hög min föräldrapenning blir, jag har idag ett vikariat på 75% som kommer att ha sträckt sig i 4,5 månad när jag går på föräldraledighet, i mitt avtal står det att anställningen är tänkt att fortsätta efter föräldraledigheten. Alternativt kommer de att basera på ett tidigare jobb eftersom jag inte kommer upp i 6 månader på min nuvarande anställning.. Rörigt.
Hur lång tid ska det ta egentligen? Får inga klara svar från försäkringskassan heller och känner mig stressad över detta.
Tacksam för alla svar!!