• Anonym (otålig)

Fortfarande starkt positivt 6 veckor efter missfall!

Den 14:e maj fick jag missfall, visste inte ens att jag var gravid. Den 15:e åkte jag in, jag blödde kraftigt med mycket klumpar i två dagar och ytterligare en dag med mindre blödning sen var det över. Mitt hCG låg på 11000 när jag kom in, jag åkte sedan in igen den 17:e för att se att det sjunkit då det eventuellt misstänkte utomkvedes. Då låg hCG på 3000, och sedan en vecka senare på 380. 
    Jag fick då sedan, vad som skulle vara min mens, en vecka för tidigt (har regelbunden på 26 dagar, med blödning 5 dagar) och blödning som varande i 7 dagar. Och inga vanliga mensblödningar heller, endast små som knappt krävde trosskydd. 
    Jag tog aldrig något test tidigt efter missfallet, utan det första jag tog var den 6:e juni - starkt positivt. 
    Tänkte att det kanske var kvar hormoner från missfallet. Men nu, 6 veckor senare är det fortfarande lika starkt som det var när jag kom in den 14:e maj. Testen blir varken svagare eller starkare.
    Graviditetssymptom som jag gå utefter hur jag kände innan missfallet är: molande värk i ländryggen, huvudvärk och väldigt trött.
    Jag är medveten om att det kan visas upp 9 veckor, men tycker att mitt hCG sjönk snabbt, hur länge kan de sista hålla i sig, när bör jag kontakta BM osv? Är otålig och vill bara veta nu nu nu!
    Någon med samma erfarenhet?

• Svar på tråden Fortfarande starkt positivt 6 veckor efter missfall!
  • Anonym (Mysan)

Hej hur har det gått? Jag gjorde ett avbrytande 1 juni och får 1-2 veckor på cb digital. Har provat äl tester och dom har visat pos men nu har de blivit negativt. Jag tror jag haft ägglossning och hoppas att mensen inte ska komma alls :)

• WeeBee

Låter mer som att du är gravid igen. Jag fick missfall för 6 veckor sedan å när jag testade med gravtest ca 4 veckor efter det så var det negativt.
    När jag däremot blev gravid(som slutade i missfallet) så hade jag en konstig mens, precis som du hade...jätteliten blödning som höll i sig i 11 dagar...trodde att det var mens...men det var det inte...började må illa två veckor senare å fick ett starkt positivt svar på gravtestet. Tyvärr slutade det i MA som jag fick ta bort med cytotec i v 10.

Men om jag var du skulle jag kolla med ultraljud.

• Anonym (otålig)

Jag jobbade förra veckan och hade ingen möjlighet att ringa eller åka in till gyn, men imorgon fick jag en tid och ska kolla med ultraljud om det är någon ny graviditet eller vad det kan vara! :)

Min andra mens som jag skulle fått nu efter missfallet är 4 dagar sen, så jag håller tummarna på att det är liten krabat där inne!

Vad tråkigt att det slutade i MA :( Hoppas att det går vägen för er snart! 

• Anonym (otålig)

Tänkte uppdatera med hur det gått. Var till läkaren igår, och jag är visst en av de som tyvärr går med dessa graviditetshormoner länge. Igår låg det nämligen på 160, så det sjunker, men väldigt sakta..! 

Nu hoppas jag bara på negativt test och mens så vi kan börja försöka igen!

• Charlie40
    Anonym (otålig) skrev 2014-07-03 12:49:28 följande:

Tänkte uppdatera med hur det gått. Var till läkaren igår, och jag är visst en av de som tyvärr går med dessa graviditetshormoner länge. Igår låg det nämligen på 160, så det sjunker, men väldigt sakta..! 

Nu hoppas jag bara på negativt test och mens så vi kan börja försöka igen!

Gör du det testet hos Mvc? Får man svar direkt på hcg nivån?

Jag är less på att ha pos äl test och gravtest fortfarande. Känner inte min kropp längre, jobbigt att inte ha koll på den.
  • Anonym (otålig)
    Charlie40 skrev 2014-07-03 15:23:29 följande:
    Gör du det testet hos Mvc? Får man svar direkt på hcg nivån?

Jag är less på att ha pos äl test och gravtest fortfarande. Känner inte min kropp längre, jobbigt att inte ha koll på den.

Ja, man får göra ett blodprov så mäter det hcg nivån i blodet!
    Sjukt irriterande, har varken fått mens, har graviditetssymptom och fortfarande positivt så är lika frustrerad själv! Annars är min kropp som en klocka när det gäller mens och ägglossning så att den är onormal gör ju en inte mindre otålig!

• Charlie40
    Anonym (otålig) skrev 2014-07-03 16:45:24 följande:

Ja, man får göra ett blodprov så mäter det hcg nivån i blodet!
    Sjukt irriterande, har varken fått mens, har graviditetssymptom och fortfarande positivt så är lika frustrerad själv! Annars är min kropp som en klocka när det gäller mens och ägglossning så att den är onormal gör ju en inte mindre otålig!

Blir testen starkare är det nog en ny graviditet, vilket man hoppas :) men mina har sett exakt lika ut i minst 1 vecka nu.
Svar på tråden Fortfarande starkt positivt 6 veckor efter missfall!