• Wskmamman

Sonen mår dåligt av beslutet

Skriver till er och ber er om hjälp, vet inte vart jag skall vända mig.

Min yngsta son som är 5 år, blivit misshandlad av sin biologiska pappa, vi har
    kontaktat socialen men får ingen hjälp. Trots mängder av orosanmälningar
    från skola,dagis,BVC, barnläkare osv så gör inte soc något. Nu skall
    även sonen som är 5år och livrädd för sin biologiska pappa slitas upp
    från hans trygga hem sedan födseln och flytta till pappan där han aldrig
    ens varit. Pappan o pojken har ingen relation. Pappan har dessutom hotat
    familjen till livet. Jag lämnade honom pga av misshandel. Pappan har stämt mig flera gånger men jag har alltid fått ensam vårdnad.
    Jag fick ensam vårdnad i tingsrätten så sent som i januari i år, men då pappan överklagade till
    hovrätten så fick han ensam vårdnad, detta trots att pojken mår bra hos
    mig och bott hos mig hela sitt liv, och sina två bröder. Det finns inget som visar att jag är en dålig vårdnadshavare. Rätten flyttar sonen pga att jag flyttat till en annan kommun, mens et gjorde jag då jag hade ensamvårdnad och jag flyttade till arbete då jag gått arbetslös i över 6månader.
    Har ensamvårdnad om alla tre barnen nu. Och sonen har aldrig
    varit i sin biologiska pappas bostad, pappan säger även i rätten att han
    inte klarar av att ta hand om pojken ensam utan behöver stöd. Och pappan
    vill inte att sonen skall ha kontakt med mig, sin mamma och hans två bröder
    på minst ett halvår. Förstår inte varför de tagit hela vårdnaden från mig o flyttar pojken.
    Det har inkommit flera orosanmälningar från umgängena under åren och även nu efter domen från hovrätten har det inkommit orosanmälningar att pojken ej mår bra av detta. Senaste veckan har dagis, läkare, kvinnojour osv anmält att sonen mår dåligt. Soc gör inget iallafall de vill inte ta ansvar alls. Pappan har även fått anmälningar på sig om hans älsta barn som han inte har vårdnaden on heller, men där gör inte soc heller något.
    Finns även flera polisanmälningar emot pappan om misshandel och barnmisshandel och olaga hot.
    Pojken mår fruktansvärt dåligt över detta men trots detta bryr sig ingen.
    Han vill inte till sin biologiska pappa och vid umgängen har pojken
    protesterar sprungit och gömt sig under soffor på förskolan, haft panik
    osv.
    Pojken har dessutom inte träffat pappan på nästan ett år.
    Min son har även nu börjat säga att han vill dö.
    Barnen mår jätte dåligt och trots att jag försöker få hjälp till dem att klara situationen får vi inte det. Socialen säger att detta är inget de kan hjälpa oss med eller stötta oss i. Har inget ombud då den jag hade inte vill fortsätta pga att pengarna i min hemförsäkring tagit slut.
    Får det verkligen gå till så här?
    Svårt att skriva ihop allt som skett men hoppas ni förstår.
    /Emma

• Svar på tråden Sonen mår dåligt av beslutet
  • Anonym (Abc)

Det låter verkligen hemskt. Verkligen ingenting jag i vanliga fall skulle rekommendera, men har du funderat på att ta kontakt med en tidning? En journalist på lokaltidningen kanske kan ställa socialtjänsten till svars och få de att börja agera.

• Wskmamman

Jag har kontaktat media men de säger att de inte kan hjälpa heller. Vart jag än vänder mig så stängs dörren.

• Anonym (what?)

Men hur kan det gå till såhär? Kanske du ska hämta din son och ta med alla barnen till skyddat boende, och lämna in en ny stämningsansökan...
    Man är helt chokad över hur rätten dömer ibland...
    Styrkekram i alla fall!!! 

• Tow2Mater
    Wskmamman skrev 2014-06-23 06:35:47 följande:

Har inget ombud då den jag hade inte vill fortsätta pga att pengarna i min hemförsäkring tagit slut.

Skaffa lån eller kreditkort och anlita ett nytt kompetent ombud! Prata med ditt jobb, kan de ge forskottslon? eller hjälpa på annat sätt?
  • Tow2Mater

Hur funkar det om man skaffar en ny hemförsäkring i ett nytt bolag....?  bara en tanke.

Svar på tråden Sonen mår dåligt av beslutet