• modsey

Tips på en veckas resa i november/ december

Vill bara ha en vecka med lite värme utan att behöva åka så långt. Har aldrig varit på Kanarieöarna, Teneriffa eller liknande och tar tacksamt emot tips på resa med gärna ett lite mindre mer personligt hotell. Inte så förtjust i stora komplex.
    Har barn med i förskoleåldern så gärna pool men det behöver inte vara barnpool.
    Behöver egentligen inte alls heller vara charter utan om reguljärflyg med Ryan eller Norweigan eller liknande finns kan det absolut fungera.
    Förslag någon?

• Svar på tråden Tips på en veckas resa i november/ december
  • Alexi

Jag kan varmt rekommendera Kanarieöarna. Och med barn i förskoleåldern rekommenderar jag ännu mer det som du tycker är stora komplex, för de är fantastiska med små barn. Vi åker i november för andra gången till Sunwing resor på Gran Canaria, jättevackert, varmt, toppenbra service, barnvänliga aktiviteter och allt sånt.

• pigglet

JAg tycker det verkar vara så kallt där i okt/nov, själv vill jag ha riktigt varmt och skönt?

Vi var till Cypern i oktober förra året, jag valde det just för att det skulle vara så mycket varmare i luft och vatten. Men det var ändå inte så där jättevarmt alla dagar, 1 av veckorna var det blåsigt och rätt kyligt faktiskt. Och då tyckte ändå cyprioterna att det var ovanligt varmt?

• modsey
    Alexi skrev 2014-06-22 22:22:45 följande:
    Jag kan varmt rekommendera Kanarieöarna. Och med barn i förskoleåldern rekommenderar jag ännu mer det som du tycker är stora komplex, för de är fantastiska med små barn. Vi åker i november för andra gången till Sunwing resor på Gran Canaria, jättevackert, varmt, toppenbra service, barnvänliga aktiviteter och allt sånt.
    vart på Kanarieöarna ska man åka för att bo bra. Jag är lite allergisk för de stora komplexen men skulle kunna göra ett undantag för barnens skull, i synnerhet om de har simskola där!
  • aztec

Tror du måste ta dig utanför EU om du ska ha varmt så sent på året. Jag hade inte lagt de pengarna för att sen frysa på kvällarna (:

• modsey
    pigglet skrev 2014-06-22 22:28:15 följande:
    JAg tycker det verkar vara så kallt där i okt/nov, själv vill jag ha riktigt varmt och skönt?

Vi var till Cypern i oktober förra året, jag valde det just för att det skulle vara så mycket varmare i luft och vatten. Men det var ändå inte så där jättevarmt alla dagar, 1 av veckorna var det blåsigt och rätt kyligt faktiskt. Och då tyckte ändå cyprioterna att det var ovanligt varmt?
    har som sagt var aldrig varit där men när jag kollar väderkartorna ser det ok ut då.
    Kikade på kap Verde men då går priserna upp med ca 15 000kr för vår familj vilket jag nog inte tycker det är värt.

• modsey
    aztec skrev 2014-06-22 22:34:42 följande:
    Tror du måste ta dig utanför EU om du ska ha varmt så sent på året. Jag hade inte lagt de pengarna för att sen frysa på kvällarna (:
    hm 23-27 000kr för en vecka med mat  tycker jag iofs inte är dyrt för fyra personer
  • Alexi

Vi åker till sunwing resort Arguneguin, som sagt underbart ställe. Alla jagkänner som varit där tycker det är fantastiskt.

Simskola tror jag inte de har dock, i alla fall inte då.

• aztec
    modsey skrev 2014-06-22 22:35:37 följande:
    hm 23-27 000kr för en vecka med mat  tycker jag iofs inte är dyrt för fyra personer

Jag hade inte lagt de pengarna för en vecka i nov/dec till tex Kanarieöarna, då vill jag ha sol och bad så det hade varit dyra soltimmar i sånna fall. Men som sagt beror väl helt på vad ni är ute efter!
  • modsey
    aztec skrev 2014-06-22 22:47:52 följande:

Jag hade inte lagt de pengarna för en vecka i nov/dec till tex Kanarieöarna, då vill jag ha sol och bad så det hade varit dyra soltimmar i sånna fall. Men som sagt beror väl helt på vad ni är ute efter!
    en vecka är för kort tid tycker jag att ta sig längre bort som Asien eller USA helt enkelt
  • modsey

Någon som bott här  på Bahia Principe Tenerif Playa Paraiso?

www.ving.se/charteraccomodationinfo&SelectedPackage=61_cn3_TFS4_SUBT2_VS1%3a6_H12JSUc1_End201412023_ARN3_TFS8%3a2_VS2_211%3a&BookingQuery=149%3a65%3ad201412022788%3a0%3a8%3an1%3a4_42%3a42%3a6%3a6%3a0%3a0%3a2%3a&UseBookingFlow=True

ca 24 000kr för en vecka all inclusive.
    Egentligen är jag sådär förtjust i all inclusive också, men en vecka och bara vila, få lite sol och att barnen har lite aktiviteter. I vanliga fall brukar vi hyra hus och vara borta 2-3 veckor och fixa allt själva, så kanske kunde det vara kul med ett annat sätt att resa.
  • modsey

nu är vi nere i valet mellan Teneriffa och Fuerteventura.
    Ni som varit på båda, vilken ö är bäst!  

Svar på tråden Tips på en veckas resa i november/ december