Nutrilett och träning?
Jag har en slö tarm och dessutom är min tolvfingertarm klämd. Jag har dessutom små tarmfickor där det ibland samlas mat och blod. Jag har opererats TRE ggr för malrotation och har de senaste veckorna börjat få ont igen. Har tagit kontakt med den (typ enda i Stockholm) kirurg som opererat alla ggr, men hon är på semester en månad. Jag vill helst inte söka akut, och (än så länge) har jag inte så ont att jag inte står ut.
Iaf, jag får ont varenda gång jag äter. Ibland väldigt ont, så jag och min man försöker klura ut vad som gör att jag får mindre ont. Vi har märkt att jag får mer ont om jag äter tex dressing (vinäger), äpple och starka saker. Jag får mindre ont om jag äter riktigt, riktigt små portioner, men smärtfri är jag ALDRIG efter måltid. Så nu tänkte vi ta det ytterligare en nivå och se om en vecka med näringsdrycker (för att låta tarmen vila) kan ge lite lindring.
Min fråga är dock; kan jag träna under tiden jag äter näringsdrycker (jag skrev Nutrilett för det är enda märket jag har hört)?
Eftersom jag inte pratat med någon dietist om mitt lilla försök, så ska jag bara testa i en vecka och jag tränar ju inte hårt, heller.