• xBellax

SF-mått som skjutit i höjden v 37. TUL imorgon, erfarenheter?

Är nu gravid med barn nr 2. Födde ett stort barn 4700g i vecka 40+1 för några år sedan.

I förra v var jag hos BM v 37+2. Jag har hela denna grav legat på det översta strecket på sf måttet vilket är betydligt lägre än förra grav. Dock så hade sf måttet skjutit i höjden till 41 och jag följer inte alls min kurva längre utan ligger en bra bit ovanför. BM bokade en tid till imorgon för TUL. Någon som har någon erfarenhet av detta? Vad jag förstod på BM ska man kolla ifall det är barnet som växt mycket eller om det samlats mycket vatten samt att det fanns en risk för igångsättning?

• Svar på tråden SF-mått som skjutit i höjden v 37. TUL imorgon, erfarenheter?
  • Gudinnan

Vecka 35+5 vägde 3:a barnet 3890g följer inte ''normala kurvan'' alls
    Vecka 37+5 kom han ut med snitt då det var bestämmt samma dag som TUL efter man fick svaret av att han OXÅ var stor av sig.
    Så vecka 37+5 vägde han 4150g och 51cm 15 dagar innan BF dagen.
    Han skulle bli klassad till 5,600g på BF dagen

Min 2:a vägde enligt TUL vecka 41 4,885g men bara 2 dagar efter vecka 41+2 när han kom ut med snitt vägde han 5,810g och var 62cm
    Där låg jag ÖVER tvillingkurvan 5 cm ovanpå

Min 1:a barn vägde 4140g och var 52cm vecka 41+1 och henne födde jag vaginalt.
    Hon skulle bli 3,500g bara.

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • xBellax

Det är just det där bara jag är lite nervös. Dom klassar min till 4800-4900 tänk om de är helt ute och cyklar?!

• Gudinnan
    xBellax skrev 2014-06-25 17:37:29 följande:

Det är just det där bara jag är lite nervös. Dom klassar min till 4800-4900 tänk om de är helt ute och cyklar?!

De e just det man VET aldrig.
    Jag stor inte på tul mer ..
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • xBellax
    Gudinnan skrev 2014-06-25 18:18:35 följande:

De e just det man VET aldrig.

Jag stor inte på tul mer ..

Nej det förstår jag verkligen.... Ja känner upp till 5kg ok. Över 5kg jävligt jobbigt
Svar på tråden SF-mått som skjutit i höjden v 37. TUL imorgon, erfarenheter?