• erika25

Kan det vara missfall eller bara en konstig mens?

I januari fick jag ett missfall i v22. Hade avslag i ca 3v.
    Och har försökt bli gravid igen sen dess.
    Jag har extremt oregelbunden mens. Kanske har mens ca 3 gånger per år och den är då väldigt smärtsam, riklig och långdragen. Kunde hålla på i ett par veckor. 

När jag vart gravid så vart jag det väldigt oväntat bara 1 månad efter att jag slutat med p-piller och ingen mens i mellan.

Nu över 5 månader efter missfallet har jag fortfarande inte haft någon mens. Jag har haft en del klara och slemmiga flytningar. Har testat 2 omgångar med ägglossningstestet och har fått väldigt olika utslag.
    Testade super svagt på ett cb gravtest för en v sen. Går att se på "hjälp att tyda". Testade neg igår. För 6 dagar sen fick jag lite ljusbruna flytningar precis som vid förra graviditeten. Men dessa flytningar ökade och blev mörkare. Dem har nu blivit lite blodblandade och slemmiga. Har även kommit slemmigt blod när jag har gått på toa men jag blöder inte. För det mesta stannar dessa flytningar kvar inne och kommer mycket på pappret, men rör jag mycket på mig kommer det även lite på bindan. Har inte ont.

Blir knäpp på det här!!

• Svar på tråden Kan det vara missfall eller bara en konstig mens?
  • erika25

Kan även tillägga att det ibland vid sex kan kännas som att det stöter till något och gör ont. Har bara varit så sen efter missfallet. Aldrig tidigare.

Svar på tråden Kan det vara missfall eller bara en konstig mens?