• MeMaddelicious

Visar hon symptom på autism?

Min dotter blev 1 år den 13 juni och det är något jag funderat på ett bra tag.
    Ni med barn som fått diagnosen autism, när upptäckte ni avvikande beteende? Vilka symptom visades och vid vilken ålder märkte ni detta?
    Min tös har aldrig haft något närhetsbehov, hon vägrade amma mer så fort hon förstod att man kunde äta annat. Hon har aldrig snuttat hos oss eller somnat i famnen om hon inte är riktigt trött eller sjuk.
    Hon somnar bara om hon får ligga själv i sin egen säng. Hon underhåller sig bäst ensam på golvet, sträcker sig inte efter oss och har aldrig gjort.
    Hon pratar en del och har precis börjat gå. Svarsleenden har hon arbetat mycket med och interagerar väl med andra människor. Hon tar ögonkontakt och verkar inte blir stressad/stimmig av mycket folk eller många leksaker på samma gång.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Visar hon symptom på autism?
  • missan75

Hon är 1 år, det är omöjligt att säga så tidigt.

• summa21

Vår son fick nyligen diagnos. Utredningen gjordes när han var drygt 18 månader. Jag har påkallat det sedan han var sju månader. Jag reagerade på ganska många bitar. Kan skicka pm om du vill.

• MeMaddelicious
    summa21 skrev 2014-06-22 12:31:22 följande:

Vår son fick nyligen diagnos. Utredningen gjordes när han var drygt 18 månader. Jag har påkallat det sedan han var sju månader. Jag reagerade på ganska många bitar. Kan skicka pm om du vill.

Skicka gärna pm :)
Svar på tråden Visar hon symptom på autism?